Wednesday, December 7, 2016

Bila Perempuan Cakap Takde Baju

Hello semua. Sekarang ni asyik hujan je. Siang malam hujan. Baju pun kena jemur dalam rumah. Takde baju nak pakai hari-hari sebab baju tak kering. Kesian kan.. Huhuhu. Bercerita pasal takde baju ni kan, orang perempuan selalu cakap takde baju kan kalau nak pergi mana-mana majlis penting. Betul tak korang? Asyik ayat sama je yang keluar dari mulut seorang yang mengatakan dia takde baju. Korang setuju tak? Hahahaha..


Sebenarnya kan inilah masalah utama orang perempuan. Asyik cakap takde baju. Takde baju dan takde baju. Hakikatnya dalam almari tu dah boleh bukak satu butik kot. Hahahaha.. Kalau nak di ikutkan memang penuh satu almari tu dengan pakaian orang perempuan. Ada tu sampai kena beli almari lain untuk simpan pakaian lain. Aduhai. Tak cakap kat orang lain, aku pun camtu la. Bila nak keluar pergi kenduri ke, jumpa kawan-kawan ke, pergi dating ke mesti aku akan renung dalam almari pakaian aku. Lepas tu merungut cakap takde baju. Muahahahaha. 

Aduhai.. Itulah yang selalu menjadi masalah. Dah la bersiap pun lama, pilih baju pun dah sehari suntuk. Hahaha. Tak sehari suntuk macam mana kalau asyik dok belek je baju dalam almari sebab tak tahu nak pilih baju mana yang nak pakai. Sama jugak kalau nak pergi travel, mesti lama jugak nak packing baju masuk dalam beg. Masalah utamanya ialah, tak tahu nak bawak baju mana. Aduyaii. Sape sama macam aku? Sila angkat tangan hokeyyy. Hahahaha.

Berbeza pulak dengan orang lelaki. Pakai baju sama untuk 2 3 hari pun takpe. Hahahaha. Yang ni pun pelik jugak. Tak busuk ke ehh? Hihihi. Jangan marah yer. Bukan semua orang lelaki gitu. Aku masih ingat zaman aku belajar dulu. Budak lelaki kelas aku, siap kongsi baju lagi pergi kelas. Lagi la kelakar. Sampaikan kami geng perempuan ni dah boleh tahu baju sape yang mereka pakai. Hahahaha. Tapi yelah kan, orang lelaki ni tak kisah pun sebenarnya bab ni.  Asalkan ada baju untuk dipakai. Ye dakk wahai jejaka sekalian? Hehehe..

Aku masih ingat nasihat arwah mak saudara aku. Biar orang nampak kita ni asyik pakai baju sama sebab itu menandakan yang kita ni bukanlah dari golongan orang yang 'ada ada'. Jangan terlalu nak berlagak anak orang kaya sangat. Sampai sekarang aku masih nasihat itu. Huhuhu. Tapi memang betul apa yang dia katakan. Seeloknya jangan lah membazir duit dengan membeli baju je tetapi akhirnya tak pakai pun baju tu. Simpan dalam almari jugak. Dari simpan dalam almari baik sedekah je bagi pada orang susah. Aku dulu pun memang banyak baju. Tetapi lepas peristiwa banjir yang melanda dulu, banyak baju-baju aku yang rosak dan terpaksa buang. Sayangkan? Namun, itulah hakikatnya. Allah nak menegur hambaNya supaya tidak membazir. Huhuhu..

Kesimpulannya, jangan asyik nak beli baju je tapi langsung tak pakai baju tu. Kan dah membazir. Aku pun dah lama tak beli baju baru. Pakai je baju yang mana ada. Ada jugak baju-baju yang kawan aku bagi. Jadi, jimat la sikit duit aku untuk melabur beli baju. Hihihi. Cuma sekarang ni banyak melabur beli shawl dan alat make up. Ehhh. Hahahha.. Ok lahh. Babai..



Tuesday, December 6, 2016

Alami Sentuhan Keajaiban Dengan Enchanteur

Wanita sangat menitikberatkan dalam soal penjagaan diri. Wanita sentiasa ingin memastikan keadaan diri mereka terjaga untuk menempuh hari-hari bersama yang tersayang serta memenuhi kehendak kerjaya. Penjagaan diri amatlah penting bagi wanita yang mempunyai kerjaya kerana ia merupakan sebagai pemberi semangat untuk berhadapan dengan orang sekeling apabila melakukan tugas. Enchanteur merupakan jenama yang tidak asing dalam mengeluarkan produk penjagaan diri untuk wanita.  Wangian hasil keluaran Enchanteur adalah wangian yang boleh memberikan sentuhan keajaiban buat wanita. 

Alami Sentuhan Keajaiban Dengan Enchanteur

Alami Sentuhan Keajaiban Dengan Enchanteur


Wanita hari ini berusaha keras untuk mencapai kejayaanbaik di dalam hubungan mahupun karier. Mereka mungkin berdepan cabaran mengimbangi waktu untuk kerjaya, kehidupan peribadi dan hobi; tetapi mereka tidak menjadikannya hambar. Mereka tahu apa yang perlu dilakukan bagi menyuntik keyakinan dalam menghadapi hari-hari penuh cabaran. Anda mahu tahu rahsianya?

Bauan, lebih dikenali sebagai deria kelima berkait rapat dengan memori. Bauan yang biasa dihidu akan membangkitkan memori-memori tertentu terhadap sesuatu pengalaman atau acara. Bauan signatur akan merangsang deria hidu sekali gus menerbitkan pelbagai perasaan termasuklah tarikan romantis. Bauan sememangnya unik dan memiliki keupayaan untuk membina tanggapan, terutama pada pertemuan pertama dan akan menentukan tindakan susulan berdasarkan kemahuan perasaan yang tercipta ketika itu.

Justeru, ENCHANTEUR berbangga sebagai pakar dalam produk penjagaan peribadi yang berinspirasikan wangian mewah Perancis. Setiap seleksi minyak wangi dicipta istimewa bersama pembuat minyak wangi Perancis supaya tidak hanya memanjakan penjagaan kulit, tetapi juga memberikan pengalaman menakjubkan, malah turut mencipta, mengukuh serta menyemarakkan rasa cinta dalam perhubungan. Haruman berkekalan yang menyenangkan ini membantu menonjolkan kehadiran anda, meningkatkan keyakinan dan menciptakan momen penuh keajaiban setiap hari untuk anda.

Mulakan hari anda dengan ENCHANTEUR Perfumed Shower Crème. Wangian yang menyegarkan ini merangsang keceriaan untuk memulai melalui setiap hari anda. ENCHANTEUR Perfumed Shower Crème bertindak sebagai asas dalam rutin haruman harian anda. Haruman campuran bunga-bungaan terbaik di dalamnya menjadikan waktu mandian anda penuh kemewahan serta menjadikan anda berasa menawan sepanjang hari. Rangkaian ENCHANTEUR Perfumed Shower turut diformulasi dengan kandungan pelembap yang melembutkan kulit sambil membersih. Untuk kelegaan diri selepas hari yang panjang, krim mandian dengan haruman mempesona ini dapat membantu anda untuk relaks dan rasa seperti dimanjakan.



Selepas mandi, sapukan ENCHANTEUR Perfumed Lotion pada kulit yang telah dikeringkan untuk kelembapan ekstra dan bagi mengoptimumkan penyerapan untuk kulit yang lebih lembut dan anjal. Losen wangian badan ENCHANTEUR yang diadun bersama minyak wangi ENCHANTEUR mengekalkan keanjalan dan kelembapan kulit sepanjang hari. Sesiapa sahaja pasti akan terpesona dengan kelembutan bak sutera kulit anda saat mereka berjabat tangan dengan anda.



Kemudian, sebagai perangsang keyakinan, adalah disarankan untuk anda menggunakan deodoran atau semburan badan (body mist). Oleh kerana kita akan berpeluh sepanjang hari walaupun berada di dalam persekitaran berhawa dingin, gunakan ENCHANTEUR Perfumed Roll-on Deodorant atau Body Mist yang diaplikasi di bawah lengan (ketiak) akan membantu anda kekal segar dan sentiasa bersedia untuk menjalani aktiviti harian.



Rejim penjagaan diri disempurnakan dengan semburan ENCHANTEUR Eau de Toilette. Sembur ENCHANTEUR Eau de Toilette di titik denyut nadi anda bagi membebaskan haruman yang mempesona dan menyempurnakan lapisan wangian yang dicalit dari langkah terdahulu. Jangan langkaui langkah tanpa wangian ini, biarkan wangian ilham haruman mewah Perancis ENCHANTEUR yang tersendiri ini membuatkan anda berasa lebih girang dan lebih menawan. Anda tidak dapat menjangka siapa yang akan anda temui, mahupun peluang untuk mencipta detik romantik. Namun, adakah anda bersedia untuk mempesona si pencuri hati anda dan mencuri tumpuannya daripada orang lain? Maka jadikan wangian ENCHANTEUR sebagai instrumen harian anda untuk cinta yang memukau dalam setiap semburan.




Ikuti langkah-langkah mudah ini setiap hari dan anda pasti mampu mempesona sesiapa sahaja serta akan sentiasa bersedia untuk menikmati momen penuh magis yang romantik.  Cipta detik-detik istimewa indah anda bersama haruman menawan ENCHANTEUR yang tahan lama.

Maklumat Produk
Rangkaian ENCHANTEUR Perfumed Shower dijual pada harga RM9.20 sehingga RM13.65. Rangkaian ENCHANTEUR Perfumed Body Lotion pula dijual pada harga RM7.50 – RM21.00; manakala ENCHANTEUR Perfumed Deodorants dijual pada harga RM4.90 sehingga RM11.90. Tidak lupa, rangkaian ENCHANTEUR Eau de Toilette yang dijual pada harga RM18.75 sehingga RM33.50.

Kesemua produk ENCHANTEUR boleh didapati di semua kedai utama, pasar raya, pasar raya besar dan farmasi. Untuk maklumat lanjut tentang ENCHANTEUR, sila layari www.enchanteur.com.my atau kunjungi laman Facebook rasmi ENCHANTEUR di www.facebook.com/EnchanteurMY

Hisap-Hisap Terus Cantik Dengan Dianz Vitamin C

Sekarang ni sudah menjadi fenomena wanita inginkan kulit yang cantik, putih, licin dan gebu. Haaa gituuu. Sampaikan semua produk untuk putihkan muka dicubanya. Tapi aku tak cuba la sebab belum ada keberanian lagi walaupun kulit aku ni takde lah putih mana, jerawat dan parut jerawat tu memang ada hokeyyy. Kadang-kadang tu bila tengok muka sendiri di cermin rasa stress pun ada. Stress la kan bila tengok muka banyak parut jerawat. Sampai rasa tak nak tengok cermin dah. Hahaha. Aku cuba la juga cari penyelesaiannya sehinggalah kawan aku perkenalkan Dianz Vitamin C. Hisap-hisap terus cantik tagline dia. Haaa. Kelas gituuuu tagline. Jadi, aku pun cuba la makan Dianz Vitamin C ni. Hisap-hisap je korang. Takyah laa nak cucuk bagai ni. Senang.

Hisap-Hisap Terus Cantik Dengan Dianz Vitamin C


Dianz Vitamin C


Dianz Vitamin C mengandungi 5 bahan semulajadi yang terpilih seperti vitamin C berasaskan berry, vitamin E berasaskan Maquiberry kolagen asli berasaskan ikan talapia, glutathoine serta serbuk mutiara yang mana ianya berfungsi untuk merawat masalah parut, jerawat, jeragat, untuk menjadikan kulit lembut dan gebu serta untuk menjadikan kulit lebih putih seluruh badan. Korang jangan risau tentang produk Dianz ni kerana ianya tiada gelatin dan 100% halal. Produk ini merupakan keluaran muslim dan kilang bertaraf GMP serta diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Siapa Yang Sesuai Makan Dianz Vitamin C?


⇒ Lelaki dan Perempuan 16 tahu ke atas
⇒ Ibu mengandung dan menyusu bayi
⇒ Boleh diambil ketika datang bulan atau belum berpantang
⇒ Boleh diambil bersama jamuan dan ubatan lain. (Jarak 3-4jam)
⇒ Mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif dan berminyak


Cara Pengambilan Dianz Vitamin C


⇒ Makan 2 biji sehari. Sebiji waktu pagi dan sebiji waktu malam
⇒ Minum air putih sekurang-kurangnya 3 liter sehari
⇒ Kurangkan mengambil minuman berkafein dan minuman bergas

Aku baru cuba sebotol Dianz Vitamin C ni. Setelah habis sebotol, aku rasa kulit muka aku dah kurang berminyak bila bangun pagi malahan kulit pun jadi lembut je bila di sentuh. Rasa vitamin ni pun sedap tau. Rasa masam manis gitu. Sambil buat entri blog pun boleh dok kunyah-kunyah dianz ni. Tetapi yang penting, kena jaga makan hokeyyy. Kurangkan pengambilan ais, minuman bergas dan minuman berkafein. Fuhh. Nampak cam susah kan tapi aku berjaya lakukannya terutama bab minuman bergas. Feveret aku tu kot. Hahaha. Tapi takpe demi nak cantik dan miliki kulit yang sihat luar dan dalam, aku berpantang lah semua benda tu. Hehehe..


Testimoni Pengguna Dianz Vitamin C


Di sini aku akan tunjukkan beberapa testimoni pengguna yang sudah pun menggunakan Dianz Vitamin C dan berjaya menyelesaikan masalah yang mereka hadapi.

Hisap-Hisap Terus Cantik Dengan Dianz Vitamin C






Harga Dianz Vitamin C


Haaa.. Mesti korang pun teringin nak tahu harga Dianz vitamin C ni kan. Harga dia memang mampu milik. Harga dia adalah RM45 sebotol dan setiap pembelian korang akan dapat free gift lagi tau. Bukan senang nak dapat free gift ni. Nak beli combo pun boleh jugak. Kalau korang beli combo pun akan dapat free gift jugak. Menarikkan. 



Bagi korang yang ingin dapatkan Dianz Vitamin C ini, korang boleh hubungi agent Dianz yang sah berdaftar dengan menghubungi talian berikut:

Whatsapp: 0169684232
Facebook: Radhiah Razali
Instagram: @afiatul_husna


Monday, December 5, 2016

Christmas Beauty Box Giveaway Worth RM600 by Anil Wanina


*Sila klik banner diatas untuk join*

Hadiah :
1 x cash voucher dari Premier Clinic
1 x beauty box dari The Face Shop
1 x beauty box dari Missha
1 x beauty box dari Premier Clinic
2 x beauty box dari Skinfood

Tarikh Giveaway : 5 Disember - 15 Disember 2016

Friday, December 2, 2016

Lirik Lagu Dirgahayu - Faizal Tahir & Dato' Siti Nurhaliza

Hai semua. Siapa kat sini suka tengok drama Lara Aishah? Aku rasa macam ramai je yang follow drama ni kan termasuklah aku. Hahaha.. Boleh dikatakan setiap petang aku dah tercongok depan tv nak tengok cerita ni. Walaupun sebenarnya aku dah ketinggalan banyak episod. Tapi aku tahu la serba sedikit tentang drama ni. Best kot drama Lara Aishah ni. Takde la rasa bosan sangat nak tengok drama ni. Lagu OST pun sedap jugak di dengar. Aku pasti mesti ramai jugak yang sukakan OST Lara Aishah ni. Betul tak? Lagu Dirgahayu yang dinyanyikan oleh Faizal Tahir dan Dato' Siti Nurhaliza ni memang best. Hasil ciptaan Faizal Tahir kan. Karya dia tak pernah mengecewakan. Aku pun dah tersuka dengan lagu Dirgahayu. Meh aku belanja lirik lagu Dirgahayu untuk korang.

Lirik Lagu Dirgahayu - Faizal Tahir & Dato' Siti Nurhaliza

Lirik Lagu Dirgahayu - Faizal Tahir & Dato' Siti Nurhaliza


Adakah ini kali yang pertama
Adakah ini kali yang terakhir
Mungkin waktu tak mengizinkan kita
Mungkin jalan ceritanya berbeza
Ouhh huwooo
Satu hari pasti nanti
Ku akan memahami
Namun cinta tak akan mati

Ku terima segalanya
Namun tak aku mengalah
Ku pasti ada jawabnya
Ku berikan segalanya
Semua dan sesungguhnya
Cinta dirgahayu
Cinta dirgahayu
Cinta kau dan aku

Adakah ini kali yang pertama
(Ku berdoa selalu)
Adakah ini kali yang terakhir
(Takkan pernah ku lepas)
Satu hari pasti nanti
Ku akan memahami
Namun cinta tak akan mati

Ku terima segalanya
Namun tak aku mengalah
Ku pasti ada jawabnya
Ku berikan segalanya
Semua dan sesungguhnya
Cinta dirgahayu
Cinta dirgahayu
Cinta kau dan aku

Tidak pernahku bersoalkan takdirNya
Dan ku percaya cintakan mengatasi
Semuanya

Ku terima segalanya
Namun tak aku mengalah
Ku pasti ada jawabnya
Ku berikan segalanya
Semua dan sesungguhnya
Cinta dirgahayu
Cinta dirgahayu
Cinta kau dan aku
Cinta Dirgahayu
Dirgahayu
Cinta Dirgahayu


Best kan lagu ni.. Harapnya korang enjoy laa dengan lirik yang aku kongsikan untuk korang ni. Ok lah. Aku belanja video jugak untuk korang yer.. Babai..





Thursday, December 1, 2016

Pemenang Top Commentator November

Hello Disember. Pejam celik pejam celik dah masuk akhir tahun. Bulan disember dah ni korang. Maknanya bulan depan kita akan bertemu dengan tahun baru 2017. Aku tak nak melengahkan masa dengan membebel panjang lebar. Nanti korang bosan pulak.. Hehehe.. Seperti yang aku janjikan, hari ni aku akan umumkan pemenang top commentator November di blog aku. Siapakah yang bakal menerima hadiahnya. Hihihi..

Pemenang Top Commentator November


Tahniah di ucapkan pada Noor Maizan kerana berjaya jadi Top Commentator untuk bulan November. Kepada yang lain jangan bersedih yer. Peluang masih ada untuk korang jadi top commentator di blog aku ni dan memenangi hadiah yang akan aku berikan.. Walau bagaimana pun, semua yang berada dalam senarai top commentator akan masuk dalam bloglist blog ini. Hehehe..

Kepada pemenang, boleh bagi detail anda di facebook Izzati Suhaide. Tahniah lagi sekali diucapkan. Terima kasih kerana sudi komen di blog buruk saya ini. Ok lahh.. Babai..



Wednesday, November 30, 2016

Diskaun Murah Jus Qalbi Al-Ehsan Di MAHA 2016 BOOTH D18 HALL C

Hai korang.. Kali ni aku nak buat satu pengumuman terbaik untuk korang. Sila baca dengan teliti tau. 1 Disember hingga 11 Disember 2016 merupakan pameran MAHA 2016. Apa yang menarik di MAHA 2016, MAEPS Serdang ini? Kalau aku dok dekat dengan Serdang, aku memang tak akan lepaskan peluang ke MAHA 2016 Booth D18, HALL C (International Hall) MAEPS, Serdang Selangor.

Diskaun Murah Jus Qalbi Al-Ehsan Di MAHA 2016 BOOTH D18 HALL C

MAHA 2016, MAEPS Serdang

Pameran Antarabangsa Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia atau lebih dikenali sebagai MAHA 2016 kini kembali bersempena tepat pada cuti sekolah tahun ini. Pameran MAHA 2016 akan diadakan di Tapak Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS) Serdang, Selangor mulai dari 1 Disember sehingga 11 Disember 2016. Pameran ini akan disempurnakan oleh Perdana Menteri Malaysia iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kepada para ibu bapa yang tidak tahu untuk pergi ke mana-mana pada bulan hadapan, inilah kesempatan yang terbaik untuk membawa anak-anak berjalan-jalan sewaktu cuti sekolah.

SEBAB APA HARUS KE BOOTH D18, HALL C (International Hall) MAEPS, SERDANG SELANGOR?

⇒Sementara offer, boleh belikan untuk yang tersayang, mak, abah. Sebagai hadiahkan buat mereka sebotol satu Jus Al Ehsan. Alhamdulillah mereka dah pekena sebotol, nampak efeknya.
⇒Semasa program MAHA 2016 ini berlangsung. Ada harga istimewa potongan DISKAUN sehingga RM73. Banyak tu RM73. Rugi tak grab !
⇒Dan, selain itu ada banyak VOUCHER potongan diskaun untuk pembelian lain.





KENAPA PERLU JUS QALBI AL-EHSAN?

Ada banyak kelebihan dan kebaikan Jus Qalbi Al-Ehsan.

FAKTA !!! SETIAP 1 JAM 6 ORANG RAKYAT MALAYSIA KENA SERANGAN JANTUNG DAN STR0K

KOLESTEROL tinggi memang masalah yang amat ditakuti kerana ia boleh menyebabkan penyakit jantung, stroke dan sebagainya tanpa kita sedari.. Ingat, orang yang kurus juga berisiko mempunyai kolesterol tinggi jika tidak mengawal pemakanan mereka.

TANDA-TANDA KOLESTEROL TINGGI

👉Sering berasa kebas-kebas pada kaki.
👉Timbul bintik-bintik putih (biji kolesterol) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi.
👉Mudah letih, penat dan cepat mengantuk.
👉Sering berasa sakit kepala.
👉Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala.
👉Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah.
👉Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat.
Ini menunjukkan kadar kolestro terlampau tinggi. Jadi, jika ada mempunyai tanda-tanda seperti ini.

Jom cepat lakukan pemeriksaan doktor dengan segera. Sebaiknya lakukan lab Ujian Kolesterol untuk memeriksa tahap kolestrol anda.

Kawal KOLESTEROL... baru sihat!

Jangan lupa tunjukkan VOUCHER ini juga ketika ke Booth Jus Qalbi Al-Ehsan di D18, HALL C (International Hall) MAEPS, Serdang Selangor.

Keterangan lanjut boleh layari atau hubungi :
Telefon / Whatsapp : 018-373 9021 / 017-730 0366 / 012-6460421
Ig @qalbialehsan : www.instagram.com/qalbialehsan



Bersantai Di Idaman Villa Homestay Melaka

Hai korang. Sebenarnya dah lama aku nak buat entri ni tapi tak menyempat. Tak tahu la dok sibuk kan apa sampai kan tak sempat nak buat entri yang ni. Dah nak masuk akhir bulan 11 kot. Sepatutnya dari awal lagi aku siapkan entri ni. Aduhai. Ok lah. Pada awal 5 November yang lepas, aku pergi Melaka. Alaa saja je jalan-jalan kejap tapi takde la jalan-jalan sangat pun. Sekejap je. Banyak lepak kat homestay. Upsss.. Homestay? Haaaa.. Yang ni la aku nak cerita dengan korang semua. Aku lepak di Idaman Villa Homestay Melaka. Besar weiii Idaman Villa Homestay ni. Aku masa mula-mula sampai kat sana macam teruja jugak la tengok rumah yang besar tu. Memang sesuai laa buat aktiviti santai di Idaman Villa Homestay Melaka ni. Menarik sangat ke Idaman Villa Homestay ni? Kena la baca sampai habis yer. 


Bersantai Di Idaman Villa Homestay Melaka


Idaman Villa Homestay Melaka

Lokasi Idaman Villa Homestay ni sangat bersesuaian untuk dijadikan tempat bermalam sekiranya korang bercuti ke Melaka kerana ianya terletak di Taman Kota Syahbandar dan lokasinya berada di tengah-tengah bandar Melaka. Best kan. Lokasi Idaman Villa ni sangat strategik kerana hanya 5 minit untuk ke Jonker Walk, 8 minit ke Taming Sari, 9 minit ke Dataran Pahlawan, 11 minit ke The Stadthuys, 12 minit ke A'Famosa dan pelbagai destinasi bersejarah di Melaka. Jadi, takde la jauh sangat kalau korang nak ronda bandar Melaka tu dari Idaman Villa Homestay ni.

Bersantai Di Idaman Villa Homestay Melaka


Kemain haaa kami berselfie kat depan Idaman Villa Homestay ni. Abadikan kenangan la kan sekali-sekala. Laman rumah ni memang luas. Budak-budak nak main pun selesa. Idaman Villa Homestay ini dilengkapi dengan 7 bilik tidur, 6 tandas dan mempunyai TV dengan 50 lebih siaran di ruang tamu. Selain itu juga, TV dengan 20 lebih siaran turut disediakan untuk bilik master di tingkat 1 dan tingkat 2. Korang yang memang kaki online tu jangan risau tentang kemudahan internet di Villa ini kerana di Idaman Villa Homestay ini juga menyediakan kemudahan Wifi yang mempunyai kelajuan internet 30Mbps. Wahhh. Best la kan.


Tak lepaskan peluang untuk selfie di ruang tamu. Di setiap sudut dalam rumah tu kami berselfie. Hahahaha.. Nanti korang tengok je laa yer.. Hihihi..


Ruang tamu Idaman Villa Homestay Melaka

Ruang tamu pun luas. Memang best bila dok bersantai-santai di ruang tamu sambil tengok TV dan berborak dengan kawan-kawan. Memang enjoy laaa..

Ruang dapur untuk memasak juga turut disediakan. Segala kelengkapan cukup lengkap. Pinggan mangkuk gelas sudu garfu semuanya ada. Korang hanya menyediakan bahan-bahan untuk memasak sahaja.

Meja di ruang dapur yang ala-ala bar


Sebenarnya kan kerusi tu tinggi sangat. Kemain aku usaha nak duduk atas kerusi tu. Ada sesi panjat memanjat sikit semata-mata nak duduk di kerusi tinggi tu. Hahahaha..


Korang yang nak buat aktiviti masak memasak di Idaman Villa ni sangat lah dialukan. Segalanya sudah disediakan. Dapur gas, periuk nasi, kuali, pemanas air, peti sejuk serta lain-lain peralatan dapur. Pendek kata memang mudah untuk korang memasak sebab semuanya ada.

Ruangan untuk makan juga disediakan. Set meja makan makan ni boleh muat untuk 8 orang. Besar la kan. Macam-macam makanan boleh dihidangkan di atas meja. Jadi, jangan risau kalau takut meja ni kecik. Hehehe..



Jangan terliur yer tengok makanan yang dimasak oleh kami ni. Ramai chef yang masak untuk hidangan makan malam kami ni. Hehehe..

Selain itu juga, kalau korang merancang untuk mengadakan aktiviti BBQ di Idaman Villa Homestay ni pun boleh sebabnya di sini turut disediakan tapak untuk korang mengadakan aktiviti tersebut. Boleh laa nak bakar ayam, sate, sosej dan lain-lain lagi.



Ok lah. Aku dah habis cerita tentang keadaan sekeliling rumah. Mesti korang teringin nak tegok kamar beradu kami. Cewahhh. Kamar beradu gitu. Seperti yang sudah aku maklumkan tadi, Idaman Villa Homestay ni mempunyai 7 bilik tidur. Banyak woo. Dan setiap bilik mempunyai aircond dan kipas. Best wooo..



Haaa.. Ini adalah bilik 1-1 yang mana bilik ni terletak di tingkat bawah berdekatan dengan dapur. Bilik ini mempunyai sebuah katil queen, almari loker dan juga bilik air.


Ini pula adalah bilik 2-1 iaitu master bedroom yang berada di tingkat 1. Bilik ni mempunyai 2 katil queen, almari, serta bilik air. Istimewanya bilik master ni kerana ia mempunyai TV. Nak rehat sambil bersantai dalam bilik memang best laa kan. Tambahan lagi bilik ini juga mempunyai ruang balkoni.

Bilik 2-2

Bilik 2-3

Bilik 2-2 dan 2-3 ini juga terletak di tingkat 2. Bilik ini dilengkapi dengan 2 set katil single dan juga almari. Bilik ini juga mempunyai sebuah bilik air.



Haaa... 2 set katil queen ni pulak berada di master bedroom tingkat 3. Bilik 3-1 ini juga mempunyai sebuah bilik air, meja kecil di ruang balkoni, iron board  berserta seterika dan juga almari.


Dan ini pula ialah set meja yang berada di ruang balkoni dalam bilik master tingkat 3. Boleh laa kan petang-petang sambil bersantai tu minum kopi dan makan biskut.. Hihihi..


Ehhh. Jangan terkejut pulak yer. Aku pun tak melepaskan peluang untuk berselfie atas katil empuk ni. Tumpang la kejap walaupun bukan aku yang tidur atas katil tu. Hahahaha.. Nanti korang tengok pulak bilik tempat aku beradu. Haaa gituu. Hehehe..



Inilah dia bilik aku. Bilik orang bujang kan. Bilik 3-2 ni aku kongsi bersama Blogger Inani Hazwani. Aku tidur di katil hujung sekali berdekatan dengan almari tu. Hehehe. Memang syok sangat la aku tidur sampaikan rasa macam tak nak bangun je. Hahahaha.. Bilik ini mempunyai sebuah almari serta meja solek dan sebuah bilik air yang berkongsi dengan bilik 3-3. Hehehe..


Last sekali ialah bilik 3-3. Bilik ini mempunyai sebuah katil queen, almari dan juga set meja berserta kerusi di sudut balkoni.





Macam biasalah juga, sempatlah juga kami berposing di sini. Mana sempat kami bergambar, memang kami takkan lepaskan peluang yang ada..Hihihihi..


Kerusi ini pula terletak di ruang balkoni tingkat 3. Masa naik tangga tu, memang akan nampak kerusi ini dulu. Boleh la nak berehat seketika di luar bilik haaa. Hehehe..



Sebelum balik, kami tidak melepaskan peluang untuk bergambar bersama di hadapan Idaman Villa sebagai tanda kenang-kenangan. Bukan senang tau nak berkumpul macam ni. Masak sama-sama, makan sama-sama. Memang best sangat lah. 

Jadi, kalau korang ingin bercuti ke Melaka dan mencari tempat penginapan untuk seisi keluarga yang ramai Idaman Villa Homestay ini adalah pilihan terbaik untuk korang. Untuk sebarang maklumat lanjut atau ingin membuat tempahan, anda boleh hubungi dan layari talian berikut:

Website: http://idamanvilla.com/idaman-villa-malacca/
Nombor telefon: 012211826 / 016-2098623
Email: support@idamanvilla.com

Friday, November 25, 2016

Segmen Jom Tambah Follower By Shuhaida Kabdy

Hai korang. Hari ni aku tak tahu nak buat apa, jadi aku nak join segmen la. Segmen ni dari blog Kak Sue. Jom join Segmen Jom Tambah Follower By Shuhaida Kabdy.


Segmen Jom Tambah Follower By Shuhaida Kabdy
Klik banner untuk join


Haaa.. Jom la join yer. Kita sama-sama tambah follower blog. Babai..