salahkah jika aku menyayangi????

salahkah jika aku menyayangi????

8:38:00 AM 0
salam......sebenarnye aku nk update blog ni maren..
tp line x berapa ok...lgpun maren ade lah bday s'seorg yg pernah m'jadi istimewa di hati aku ni...he3..
boleh dikatakan sampai sekarang aku masih lg mengingati dia walaupun dh xde prasaan istimewa tu..
maren gk adalah hari yg sgt mngejutkan aku..
aku n fatin kena panggil kat Dr. Ng...
kiteorg kena sesi kauseling...
aku memang x sangka Dr. Ng akn panggil aku n dia...
kiteorg same2 kena marah...
sebabnya masing2 degil n ego...
ya...aku memang degil...aku akuinya..
tapi fatin tetap x dpt nk maafkan aku..
aku rasa kesalahan aku bukan pd dia..
tp pd sue..aku memang sedih...
namun apa yg mampu aku lakukan..
aku hanya mampu berdoa je..
semoga diorang lembut hati dan dpt maafkan aku..
hurmmmm....lgpun diorg memang x boleh nk paksa aku..
semua tu hak aku...
hidup aku...aku tahu diorg ambk brat psl aku..
tp diorg hanya boleh nasihat je...
selepas tu segala pilihan di tangan aku...
aku yg berhak utk menentukan...
selepas apa yg t'jadi pd aku..
aku jd takut utk m'percayai kwn sendiri...
aku takut pisang akn b'buah 2 kali..
aku juga x sanggup lagi kehilangan kawan2 yg aku sayang...
bila aku fikir dgn cara bodoh aku ni..
knapa aku harus mengenali dia dan menyayangi dia???
kenapa semua ni menimpa aku????
kenapa aku mnyimpan perasaan kat dia???
aku dh kehilangan kwn2 aku krn dia...
kerana kebodohan aku ni...
hurmmm....nk di ungkit pun x guna...
benda dh jadi....mngkin ada hkmah di sebalik tiap t'jadi kat aku ni...

pengalaman yg sangat berharga

8:16:00 AM 0
salam....maren aku n grup aku pergi la wt speaking projek yg Dr. Ng sruh wt tu...
kiteorg kna cri foreigner @ 'org putih'..
kiteorg g besut kat jeti utk cri foreigner tu...
nasib kiteorg baik..
x payah tunggu lame2 ..pak cik kat jeti tu tlong kiteorg...
bila kiteorg dh d
pt mat saleh tu
kiteorg kena interview dia.....
nasib baik sorg je...
kiteorg kna speaking....fuhhh....sbelum kiteorg jumpa ngn mat saleh tu punyer la takut n b'debar rasa....
tp bila dh jumpa n kiteorg mulakan sesi conversation...
memang best....ye la...aku ni pun bknnye reti sgt nk speaking in english...hu3..
mat saleh tu pun sporting habis....
kiteorg siap boleh b'gurau lg...pengalaman ak
u maren memang aku rasa sgt b'makna wt aku...
bkn sng nk ckp ngn 'org putih' ni...ye la kan...takut diorg x faham apa yg kita cakap...
apa2 pun...aku mmg enjoy gk
maren...



ni la grup aku....grup ak
u 3 org je...
aku fatin n sya...

ni la foreigner tu....
aku pun dh lupa nama dia...
susah nk sebut etep..belit lidah aku...he3
klu dia x silap aku dia ni warga France...
memang ok la dia...

ni plak masa kiteorg dok bual2 ngn dia...
mula2 aku takut gk....tp bila start cakap tu rasa best plak..
cuma aku ni susah sikit nk wt keluar ayt tu...hu3...

sudah je kerja kiteorg...
kiteorg pun g la beli keropok lekor...
alang2 dh dok sana nk mkn la gk keropok...
fuhhhh...mmg best la...

hanya dia....

hanya dia....

1:05:00 PM 0
salam....hari ni aku nk gtau yg aku dh jumpa ngn dia...
aku jumpa ngn dia ari selasa......
hurmmm...lepas sudah rinduku ini...he3...
lgpun saat2 cmni aku sgt perlukan dia dekat ngn aku...
masa dia ajak aku keluar aku rasa hepy sgt...
lgpun masa tu memang aku perlukan dia..
masa tu aku rindu sgt kat dia....
nk sgt jumpa dia....
bila aku dh jumpa dia aku rasa lega...
lepas segalanya....hu3...
kesedihan aku ngn fatin....
tp dia xtau sbb apa fatin sisihkan aku...
aku pun xnk dia tau...

cuma aku pelik sikit..
knapa dia dh xnk bg aku tanya psl yg sorg lg tu...
aku memang pelik...
apa sebenarnye yg dh jadi ngn diorg tu...
hurmm...biarla...
cuma yg aku harapkan xde lg benda2 psl dia yg akn wt aku t'luka lg....
cukupla...aku dh x sanggup nk hadapinya lg...
lgpun hanya dia sahaja yg ada dlm hati aku ni...
aku memang sayangkan dia...terlalu sayang....
tp siapa aku sebenarnya pd dia????
siapa aku di sisi dia yg sebenarnya???
persoalan aku yg masih lg belum t'jawab.....
sampai bila aku pun xtau.....

kembali ke kampus

kembali ke kampus

7:37:00 PM 0
Salam......ermmmm....pejam celik pejam celik dh 2 minggu aku cuti beraya...
cepat sungguh masa b'lalu...
esok aku dah nk balik kampus utk teruskan balik sesi pengajian aku..
tp kerja2 aku x siap lg....adoi....rasa malas la plak nk balik...he3...
kadang2 tu rasa x sedia lg nk balik kampus...
ye la kan...aku pun xtau lg ape yg bakal aku tempuhi bila balik kampus ni...
adakah airmata lagi????arghhhhhh!!!!!asyik2 airmata je....
aku dah penat bazirkan airmata aku...
tp org x phm pun makna disebalik airmata aku tu...

aku pasti apabila aku dh melangkah masuk ke pintu UITM....
ujian begitu banyak menanti aku...
yg pasti segala-galanya akn m'buatkan hati aku ni t'luka...
entahla....aku pun xtau...
tp sekurang-kurangnye aku dh b'sedia utk hadapi semua ujian tu...
aku harap kali ni aku dpt hadapinya...

hurmmm....kerja2 assignment aku punyerla banyak...
tp satu pun x siap lg....adoi....he3...
apa nk jd la ngn aku nih.....
erm....aku akn cube siapkan jgk...
walaupun last minit....hik3...
tu je la yg aku tau...
wt kerja last minit...
pastu mula la kelam kabut....
padan ngn muka aku nih....
sape sruh tanggguhkan kerja....
sekarang trimalah padahnya...huhuhuhu...

balik ke kampus gk dpt temukan balik aku n dia....
aku memang rindu sgt kat dia...
x sabar rasanya nk jumpa ngn dia...
tp yg ni pun xtau la....
adakah akn timbul masalah baru???
yg pstinya hati aku akn sakit lagi...
hurmmmmm....entah la....
banyak betol cabaran utk aku nih...

Ya Allah....
Kau berikanlah aku kekuatan utk aku hadapi semua dugaanMu dgn tenang & sabar...
ssungguhnya aku pasrah dgn segala ujian yg Kau berikan utkku ini...
tabahkan hatiku ini....

raya yg membahagiakan...

11:16:00 PM 0
Salam....hari ni aku rasa hepy sgt....
sbbnye aku dpt jumpe ngn kwn2 lama aku....
hari ni aku g braya umah diela...
so, kat sana lah aku dpt jumpe ngn bdk2 kls aku dlu...
rindu sgt2 kat diorg...
aku memang hepy sgt...
hr ni gk tiera dh tegur aku...
tp cam dingin la sikit...
yg penting dia nk cakap gk ngn aku...
tu pun dh wt aku bhgia sgt....
walaupun sue n fatin masih lg x dpt nk maafkn aku...

hurmmm....biar lah sue tu...
apa yg penting pd aku adalah fatin....
aku rndukan p'sahabatan kami dulu...
rindu sgt...
tp biar la yg masa yg menentukan...
yg penting hari ni hari bahagia aku....
dpt jumpe dgn ehem2....he3....

ni je la yg ade td....
walaupun sikit je tp meriah sgt...
aku rasa hepy sgt dpt jumpe ngn diorg...
hilang segala kesedihan aku...huhuhu

ni plak yg perempuan...lg sikit..
tp memang hepy...
kwn2 lame aku la penyembuh duka aku....
thanks to all of you...
aku syg sgt kat korg....

ramadhan pergi....syawal kembali...

9:08:00 PM 0
Assalamualaikum wrh.wbkth....hari ni 30 ramadhan iaitu hari t'akhir d bulan yg penuh dgn keberkatan ni....esok adalah 1 syawal yg mna mrupakan hr kemenangn bg umat islam...
slama sebulan kita b'pu
asa...
aku di uji dgn pelbagai dgaan...
boleh dikatakan sbulan ni diriku ditemani dgn airmata...
dugaan yg begitu menguji ksabaran aku...
m'buat hati aku t'luka...
aku dipulaukan oleh kwn2 yg sgt ak
u syg...
aku ditinggalkan saat aku mmerlukan mrk...
yg ada hanyalah airmata m'jadi peneman...
sampai sekarang aku masih x dpt kmaafan dr mereka....
tp aku nasib baik walaupun mrk pulaukan aku...
aku masih ada ika n fafar yg mnemani hr2 sedihku...
kalau mrk xde aku pun xtau la cmner ngn diri aku ni...
aku harap sue, fatin n tiera akn
maafkn aku...
yg sgt aku harapkan adalah dr sue n fatin...

apabila aku t'dgr takbir raya di radio...airmata ku jatuh ke pipi..
esok dh raya....
org lain semua hepy nk smbut raya esok...
tapi aku b'temankan airmata dan hati yg penuh dgn kelukaan...
knp dia wt aku cmni????

adakah dia salahkan aku krn org tu tinggalkan dia???
adakah aku yg bersal
ah???
pernah dia fikir apa yg aku rasa selama ni????
dia cakap dia faham...
mungkin dia faham...tp dia x fikirkan tntang ape yg aku rasakan tu...
saat ni hati aku mmg t'luka...
dan jugak t'lalu sukar utk aku maafkan dia...
walaupun aku mmg x dpt nk tipu diri aku ni...
aku msih lg sygkn dia...
t'lalu syg..
.
malahan sentiasa menunggu mesej dr dia...
tp semuanya hampa...penantian aku hanyalah sia2 je...
dia smemangnya xkn mesej aku ni...
aku sedar siapa aku pd dia...
x ubah spt kekasih gelap....
hahaha...lucula plak...tp itulah hakikatnya...
perkara yg sgt aku sedih adalah kw
n2 aku sukar maafkan aku....
semuanya krn dia...
mmg aku yg bodoh...xtau nk pilih antara sahabat n cinta...
tp biarlah...biarkan ia b'lalu...
semoga lebaran ini m'buka pintu hati mrk utk maafkan aku...

mungkin jugak esok akn ada kegembiraan utk aku...
pabila aku dpt main ngn Aira n adk se
pupu baru...Nik Husna Liana....
hanya mrk la p'hibur duka ku....
budak2 la yg m'beri aku kegembiraan dan senyuman...
aku boleh ketawa dgn mrk...
terutama dgn Aira....dia sememangnya m'ceriakan aku...
m'buat aku jd lupakan sgala kdukaan aku....
aku mmg hepy sgt dgn bdk2 ni....
kak long syg Aira....mmmuuaaahhha....
apapun aku nk uc
apkan...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...MAAF ZAHIR & BATIN...



derita merindu....

derita merindu....

6:18:00 PM 0
salam......haisyyyy......knapa la ngn aku ni???
ptg2 cmni org tgh duk sbuk2 wt persiapan utk buka puasa...
aku plak tgh angau dlm kerinduan....adoi....penat la menanggung rindu sendirian ni...
hurmm....tp aku mmg t'lalu rindukan dia pun....rindu sangat....
macam2 kerja dah aku wt utk hilangkan rasa rindu kat dia....
tapi dia tetap dlm fikiran aku ni....
aku nk mesej dia pun hurmmmm.....entah la...
aku tau dia xkan layan aku ni...
dalam hati dia cuma org tu je...aku ni plak hanya tmpt wt hilang sunyi dia je.....
saat ini...ketika ini...aku rindu sgt kat dia..
terlalu rindu....
tiap kali aku online kat fb aku sntiasa ttunggu-tunggu dia..
tp bila dia online dia x tegur pun aku...
padahal aku ni dh tanggung rindu kat dia....
kalau aku nak tegur dia....
jangan harap la...
aku xkan begitu mudah utk menunjukkan segala perasaan aku ni...
apa yg aku tahu sekarang ni hanya dia yg aku rindukan...
sampai bilakah harus aku pendam semua kerinduan yg b'sarang di hati aku ni???
hurmmmm.....aku pun xtau...
bilakah semua ni akan berakhir?????
tidakku mengerti

tidakku mengerti

9:14:00 PM 0
hurmmmm.....sekarang ni ada ssuatu yg b'main-main kat fikiran aku....
aku sendiri pun xtau apa yg dah jadi antara abg aku n kakakku....
sebenarnya sampai bila bnda ni nak habis????
aku dah letih dgn semua permainan yg dicipta abg aku tu.....
sampai sekarang aku masih xtau apa yg dia inginkan....
entahla...memang aku sayangkan dia ..
t'lalu sayang..tp aku tahu siapa pilihan hati dia...
aku ni plak hanya tmpat dia wt hilang rasa sunyi je...
aku sedar semua tu...kadang2 aku pun cmtu gk...
time aku rasa sunyi aku nk sangat dia ada dekat aku...
tapi aku ni ada ke perasaan pd dia sbnarnya????
aku sendiri pun x pasti...
adakah hanya ingin main2 atau pun mmg aku ada perasaan pd dia tanpa aku sedar....
ataupun hanya satu perasaan ingin memiliki sahaja????entahla....
adakalanya aku rasakan aku sayang sgt pd dia...
adakalanya gk aku rasakan aku langsung xde perasaan kat dia....
arghhhhhh!!!!keliru la aku cmni.....
dia plak???lagi la aku x paham....
apa yg dia nk dari aku sebenarnya????
tapi aku pun bodoh gk...ikut je semua rentak p'mainan dia...
seolah-olah aku ni dah dikawal oleh dia..
akhirnya...aku gk yg merana....
hurmmmm....kenapa la ngn aku ni???
mmg semua ni sukar utk dimengerti...
aku mmg x paham....
makin tambah keliru aku ada la..
aku ni pun satu...t'lalu ikutkan hati dan prasaan...
last2 aku gk yg sakit...
hurmmmm...aku mmg xtau apa yg harus aku lakukan...
tutup fb???entah la...
dia boleh cari gk...no fon aku ada lg...
lainla kalau aku tukar nombor telefon...
mungkin tu je caranya utk aku jauhkan diri aku dr dia...
lupakan dia...tinggalkan dia..
biarkan dia merasakan erti kehilangan...
walau macam mana pun aku mesti lakukan jugak..
walupun aku tahu mmg ssh utk dilakukan..
aku mesti wt jugak...tekad!!!!
aku yg kesedihan............

aku yg kesedihan............

12:28:00 AM 0
Arghhhhhhhh!!!!!!asyik2 post bnda sedih............aku pun dh letih....
tp ni adalah luahan hati aku........
hati yg penuh dgn kelukaan...
sukar utk dipulihkan.....knapa ngn aku ni???????????
sejak menyayangi si dia hidup ku penuh dgn kesedihan....
siapa aku disisi mu????sape?????
sampai sekarang aku masih x dpt lg jwpn tu.....
kwn2 aku pun dh bosan ngn aku......
aku tau aku sape......aku x spt insan lain...
hurmmmm.....aku rasakan dh letih utk hadapi semua ni.......
namun aku harus hadapi jgk semua ni dgn sabar....
airmata plak adalah teman aku yg paling setia....

aku rindu sgt saat2 aku kat sekolah dulu...
sentiasa ceria dan bersedia m'hadapi sgala dgaan...
tp sekarang aku merasakan aku adalah insan yg sgt lemah...
aku jgk merasakan hidup aku ni hnya m'dpt simpati org...
hurmmmm...sampai bila aku harus begini.....

Ya Allah...Kau tabahkanlah hatiku m'hadapi semua ujian-Mu ini...
aku pasrah atas segala ketentuan yg Engkau berikan pd ku...
kena ulser!!!!!!!

kena ulser!!!!!!!

11:40:00 PM 0
sakit betul mulut aku skarang ni.....

kna ulser..bkan mulut je sakit...gigi pun sakit gk...

adoi....mmg pedih sgt...huhuhu..

aku nk makan sekarang ni pun ssh....

hurmmm......sakitnya tuhan je la yg tahu..

selama aku kena ulser sblum ni..

aku rasa x pernah lg kena teruk cmni..

sampai gigi pun sakit gk....

ni smpai mulut pun jd bengkak...

tp bengkak tu dah hilang dah....huhuhu....

cuma sakit je x hilang lagi...

sekarang ni pun aku makan ckit je...

walaupun mmg x cukup...

maklumlah...aku ni mkn banyak..heheheh..

harap2 cpt la sembuh...

dh nk raya dah ni..huhuhu...

semoga aku tabah hadapi semua ni...

kenapa ini yg terjadi??

kenapa ini yg terjadi??

7:04:00 PM 0
seminggu lagi umat islam akan menyambut lebaran...
ramai kawan2ku yg tak sabar nak balik ke rumah masing2...
aku plak???entah la....rasa cam x hepy je nk raya tahun ni...
hidup aku sekarang ni penuh dgn episod duka dan airmata....
nak tau kenapa????sebabnya kawan baik aku sendiri dah xnk kawan ngn aku lg..
aku sedih sgt....
aku rindukan saat2 kami bersama dahulu...
aku sayangkan dia...
tapi dia juga sanggup tinggalkan aku sendirian...
aku sangat sedih...
aku dah tiada lagi kawan yg paling rapat dgn aku...
aku merasakan sendirian...
sukar utk aku menerima semua kejadian yg menimpa aku sekarang ni....
kenapa aku ditinggalkan???
korang tinggalkan aku keseorangan begini...
temanku kini hanyalah airmata..
korang semua biarkan aku hidup dgn seribu rasa penyesalan..
sukarkah utk korang bg aku peluang terakhir???

utk kawanku yg tersayang Fatin Fatihah....
aku kecewa sgt bila kau pun tinggalkan aku...
sisihkan aku...pulaukan aku....
selama ni aku fikir kau memahami aku...
tp kau juga x bg aku peluang...
aku tahu kau xnk aku hancur...
aku rindu sgt saat2 kita b'sama dulu...
tp skarang ni kita dah smakin jauh...
aku sedih sangat....
aku harap suatu hari nanti kita akn jd kwn baik cm dulu lg...
aku akan menanti nya fatin...
walaupun aku yg t'luka....