Friday, January 7, 2011

tahun baru...hidup baru..azam baru..

Assalamualaikum...
hai...ermm...rindu tol aku nk tulis kat blog neh..
byk cter yg aku smpan nk kongsi kat blog neh...hehehe..
bermula dgn penutup 2010 sampai la tahun baru ni...

ok la...sekarang ni aku nk mula dgn penutup 2010...
punyer la bengang gler aku dibuatnya..
internet rumah aku xleh guna...
gara2 tepon rumah kena potong...
bil dia punyer la byk gler..
terkejut aku bila tgknya...
ni semua adik aku punyer pasal la..
guna tepon cm dia yg bayar...
aku pun x guna sgt tepon rumah tu..
so, bila tepon rumah kena potong..
aku pun xleh la gna internet..
xleh la aku nk online cm selalu...
sakit gler hati aku dibuatnyer...

tahun 2010 pun dh pergi..
sekarang ni dh masuk tahun baru..
tahun 2011..
so, tahun baru ni aku nk mulakan hidup baru...
aku akn cuba lupakan segala kesedihan yg melanda aku tahun lepas...
peristiwa yg takkan aku lupakan ialah...
aku kena tinggal kat kawan baik aku sendiri..
kawan yg sangat aku sayang...
mungkin susah utk aku lupakan...
jujur aku katakan..
aku memang rindukan dia..
tapi aku tahu..
dia x dapat nk terima aku balik..
tp...xpela..
aku terima...
dh nasib aku...
lgpun sekarang ni aku dh ade kawan2 yg sentiasa bg sokongan kat aku...

ok la...sekarang ni aku nk cter pasal sem baru plak...
punyer la aku terkejut nya..
aku dpt lecturer yg sama utk kls repeat aku..
terutama csc..
hurmmm...nasib baik ok la...
tp yg buat aku sedihnya..
jadual aku bertindih...
lepas tu aku pun g la jumpa KP..
dia suruh drop subjek csc tu...
xnak la aku...
sedih gler aku masa KP cakap cmtu kat aku...
rasa cm nk nangis je dpn dia masa tu..
tp aku tahan je...
lgpun aku rasa aku msih mampu nk teruskan subjek tu..
aku xnk drop..
aku mesti baiki balik pointer aku..
aku mesti buktikan kat lecturer yg aku boleh wt...

dh habis satu cter...
sekarang ni psl cter yg ni plak..
aku tahu..
org pun dh bosan dgn cter aku yg ni..
tp...aku nk tulis gk kat cni...
sejujurnya..aku rindukan dia...
tp...aku harus kuburkan rasa rindu tu utk dia..
aku dh tekad..
aku mesti lupakan dia..
aku mesti mulakan hidup baru...
aku xnk sedih2 lagi sbb dia..
so, aku mestila jauhkan diri aku dr dia...
yg penting sem ni result aku naik..
aku mesti dpt dekan sem ni...
tu target aku utk tahun ni...

aku jugak nk hepy dgn kawan2 aku...
sekarang ni aku dh tukar kelas..
aku masuk kelas lain..
aku harap kat kls baru tu akn bg sinar baru dlm hidup aku..
dpt kawan2 yg boleh ceriakan aku..
bagi sokongan kat aku yg sentiasa lemah ni..huhuhu...

ermm..aku rasa tu je kot yg aku nk cter..
kalau ade lg..nnti aku post balik..heheeh..
ok la...bye2...
selamat tahun baru 2011....


1 komen so far

Iya..betul sekali semuanya kita jalani hidup baru di Tahun baru ini, tidak ada Permusuhan antara kita,setiap manusia hidup di dunia ini sebenarnya stu tujuan yaitu kita harus saling mengasihi antara sesama,kita maupun siapa saja.
salam kenal ya??? aku nak PAPUA

BLOG: http://assomaen.blogspot.com/

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)
EmoticonEmoticon