Friday, March 18, 2011

contest inilah kisah sedihku

Assalamualaikum..wt pertama kalinya aku join contest...saje2...borink...he2...contest ni adalah dari Adib...kalau ade yg nk join...jom la...


klik sini

Syarat dan peraturan/butir2 penyertaan:

  1. Korang wat satu entry yang bertajuk "Inilah kisah sedihku". Dan letakkan banner ni kat entry tu dan linkkan ke sini.
  2. Korang tulis tajuk cerita korang sebelum memulakan cerita korang.
  3. Tinggalkan link korang kat komen bawah.
  4. Panjang cerita korang boleh melebihi 100 perkataan. "Nak panjang macam novel pun boleh"
  5. Cerita tu boleh rekaan ataupun betul. "Asalkan sedih sampai Adib n pembaca meleleh air mata"
  6. Bukan follower pun boleh join.. "follower digalakkan supaya senang connect".
  7. tag dua oang kawan korang...
  8. tarikh tutup penyertaan 15/04/2011...
Hadiah:
  1. RM 20 topup -Hotlink, celcom, digi dan mana2 rangkaian di Malaysia.
  2. RM 5 topup- Hotlink, celcom, digi dan mana2 rangkaian di Malaysia.
  3. RM 2 topup- Hotlink, celcom, digi dan mana2 rangkaian di Malaysia.
p/s:Hadiah boleh bagi dua jer sebab Adib masih bersekolah dan tiada punca pendapatan.



kisah dukaku...

ku tulis cerita ni bkn nk menunjuk...tp sekadar ingin berkonsi rasa suka dan duka..aku bukanlah seorang gadis yg dilahirkan sempurna di dunia ini...aku punyer kekurangan diri...mungkin setengah org xtau kekurangan yg ade pd diri ku...bg kwn2 yg mengenali ku mereka mengetahuinya...aku tahu siapalah aku sebenarnya...x pernah ku pinta utk dilahirkan begini...namun ini semua dugaan tuhan buatku...aku pasrah dengan segala ketentuanNya...malahan aku sentiasa berdoa semoga memberi kesembuhan pd ku...waktu aku kecil2 dulu aku selalu diejek oleh bdk sebaya ku kerana kecacatan ku...tapi aku x pernah pun bagitahu mak dan ayah ku..aku ni jenis yg senyap...org kata apa kat aku pun senyap je...tapi hati aku sakit sangat...aku malu sangat bila aku di ejek begitu...kadang2 tu aku rasa malu nk kuar rumah...masa tu aku budak lagi...aku ni memang jenis yang aktif walau jalan pun x seberapa...waktu aku sekolah tadika aku x ramai kawan...ye la...sape la nk kawan ngn aku ni...sehinggalah aku masuk kelas 1..masa tu aku dapat ramai kawan...aku seronok sangat...pernah masa kat sekolah dulu aku jatuh...masa tu waktu rehat...aku kena tolak kat sorang bdk laki kat kantin...aku jatuh...kepala ku berdarah...cikgu bwk aku ke hospital..masa tu ade sorang misi ni cakap kat cikgu aku psl kaki aku...dia cakap kaki aku ni masih boleh dibedah..bila jumpa ngn doktor...doktor tu cakap x perlu..aku pun xtahu..tapi masa tu aku budak lagi..xtau ape pun lagi...baru umur 8 tahun...walau macam mana pun impian aku nk sangat jln cm bdk2 lain...boleh wat benda2 yg aku suka...masa aku kat sekolah rendah dulu pun aku pernah jgk diejek...kena buli ngn kawan2 pun ade gk...tp aku diam je...x pun aku nangis...lgpun masa tu bdk lg...nakal plak tu...waktu aku kat sekolah dulu...aku memang selalu cemerlang dlm peperiksaan...walaupun aku ada kekurangan tp aku lah cemerlang..hu3...tp tu dulu...cerita budak2...

**************

masa kian berlalu...tamat darjah 6 aku masuk sekolah menengah....sebuah sekolah yg mengajar aku erti kehidupan...kat situ aku belajar tentang kehidupan alam remaja...spt remaja perempuan lain...aku juga punyer satu perasaan ingin dikasihi...tp aku pendam je...sebab aku sedar sape la aku ni...ade sorang bdk laki ni pernah kata kat aku...tentang kekurangn aku...dia tahu aku suka kat dia...semua kwn2 dia tahu...mase tu aku malu sgt...sejak pd tu aku benci kat dia...benci sgt. waktu aku baru je tingkatan 1.x matang lagi. bila aku semakin besar. kakiku makin teruk. aku pernah sakit pinggang. sakit sangat. aku pun pergi la jumpa doktor. doktor tu pnah cakap kaki aku dh x boleh dibedah. sbbnye aku dh besar. aku sedih sgt...aku balik umh aku nangis.mak aku xtau pun. aku tahu masa tu harapan aku musnah. yang tinggal hanyalah angan2 je. selepas pd tu doktor tu suruh aku sendiri jumpa ngn doktor pakar USM.masa tu aku hepy sgt. aku harap kaki aku ni boleh baik cm org lain.bila aku rujuk ngn doktor pakar USM. dia kata kaki aku masih boleh dibedah. aku rasa hepy sgt. aku rasakan masa tu aku bukan lg berangan. aku kuatkan diri aku utk jalani pembedahan tu. aku ketepikaan rasa takut dlm diri. yang penting aku boleh sembuh. waktu tu lepas exam SPM.selepas lebih kurang 5 bulan aku berkurung dlm rumah. x pergi mana2 kecuali temujanji doktor n ke rumah nenek aku. aku dapat tawaran masuk universiti.. aku hepy sgt mase tu..tp mak aku plak x kasi aku pergi lagi..sebab dia bimbangkan keadaan aku. masa tu aku belum pulih sepenuhnya lagi. jalan pun kena guna tongkat. tp aku tekad...aku nk jgk pergi masa tu. sebab aku dh bosan berkurung kat rumah. akhirnya mak aku lepaskan jgk aku pergi. aku memang gembira sgt. sebenarnya aku takut jgk. ye la..dgn keadaan aku yg mcm tu..tentu susah utk aku teruskan pelajaran. tp semua tu x penting...aku kuatkan semangat aku. yang penting aku dpt belajar. akhirnya aku dpt jgk tempuhinya walaupun aku terpaksa susahkan org. aku pun malu gk sebenarnya. namun apakan daya ku..sekarang aku dh perlukan tongkat lagi. walaupun aku belum pulih sepenuhnya lagi dan masih lagi m'dapat rawatan dr doktor.nak jalan cm org lain mungkin susah. tp sekurang-kurangnya kaki aku dh x seperti dulu..walaupun sekarang aku memang x dpt nk buat perkara2 yg aku suka...rasa seperti terkongkong plak..tp itulah hakikatnya...aku harus menyedarinya. aku x spt org lain. namun, aku sentiasa berdoa agar aku akn pulih spt biasa.. sekian,...

aku nk tag aim n kak siti....


Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)
EmoticonEmoticon