Bila Allah menduga kita...

6:19:00 AM
Assalamualaikum...
hari ni pg2 lg aku dh wt kuar entry..
entahla..
tiba2 jerk rasa nk kongsi sumting pg ni..

dugaan...
setiap org x pernah terlepas dr dugaan..
sama la jgk dgn aku..
aku pun sama..
sentiasa di uji oleh pencipta yg Maha Esa..
namun..sejauh mana la sgt tahap kesabaran aku menempuhi dugaan ini..
dugaan yang pernah aku hadapi ni xde la bsr sgt..
kalau nk dibandingkan dgn org lain..

aku pernah rasa utk mengalah dr menghadapi semua ni..
tp aku sentiasa disedarkan oleh kwn2 aku tentang hakikat hidup ini..
ujian yg aku rsakan sgt besar utk aku..
ialah ketika kawan baik aku sendiri sisihkan aku..
memang susah utk hadapi semua tu..
aku rasakan hidup aku masa tu kosong..

jujur aku katakan..
memang aku rindukan dia..
tp semua tu dh xde mkna...
dia dh xnk jd kwn aku lg..
apa lg yg mmpu aku lakukan..
aku pun berharap agar suatu hr nnti dia dpt maafkan aku..

x cukup dgn tu..
aku di uji lg..
tp ini adalah soal hati dan perasaan..
bila bab ni memang wt aku jd lemah..
dia adalah insan pertama yg buat aku rasa cmni..
buat aku hepy...buat aku sedih..
semuanya dia..
adakah ini dinamakan cinta???
aku pernah rasa hilang kekuatan diri..
pada saat aku rasa spt kehilangan dia...
mmg aku terlalu sayangkan dia..
sukar utk aku buang semua perasaan aku ni utk dia...

kehidupan sbg seorang pelajar pun sama..
aku pernah merasainya..
dan setiap org pun akn turut merasainya..
aku pernah rasa mcm mana kena repeat paper..
bukan 1 paper..tp 2 paper..
lepas tu dgn masalah jadual lg..
masalah lecturer yg cerewet lg..

sebenarnya ada lg..
tp aku rasa x perlulah aku nk cter lebih2..
cukup je la yg tu..
hanya utk perkongsian..

namun, apa yg penting..
adalah sabar..
semua ni adalah ujian tuhan utk aku..
setiap yg terjadi ada sebabnya..
cuma aku sahaja yg belum nampak jawapannya..
semoga aku diberi ketabahan utk menghadapi semua ni...

ok la..
aku chow dulu..
bye22..

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :) EmoticonEmoticon