mengapa wanita selalu menangis??

5:19:00 PM 0
Assamualaikum. Hari ni aku nak share sumtim dgn korg. Khusus utk kaum wanita dan kaum lelaki mesti tahu. Mengapa wanita selalu menangis?? Mesti ramai yg nk tahu kn?? Dan lalaki plak selalu kata yg wanita ni menangis sbb dia manja. Lemah. So,sekarang ni. Meh baca artikel ni.


###################################################################


Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, “Ibu, mengapa ibu menangis?”
Ibunya menjawab, “Sebab ibu adalah perempuan, nak.”

“Saya tidak mengerti ibu,” kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. “Nak, kau memang tak akan mengerti”

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. “Ayah, mengapa ibu menangis?”
“Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,” sang ayah menjawab.

“Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan.”






Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, “Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?”

Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar jawapannya:

“Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

“Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

“Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

“Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

“Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan.”



sumber: http://www.kisahwanita.com/

luahan hati..

12:50:00 PM 0

Awak...
Sejujurnya izinkan lah saya meluahkan isi hati saya pada awak,
Saya tahu awak tidak pernah percaya dengan kejujuran dan keikhlasan saya,
Mungkin awak punya kisah tersendiri dengan orang seperti saya,

Tapi awak...
Demi Tuhan,saya tidak seperti mereka yang pernah awak kenali dulu,
Saya benar-benar mencintai awak,kerana saya sendiri pun tidak tahu kenapa,
Tetapi yang nyatanya saya tidak bisa melupakan awak,
Apatah lagi mengantikan tempat awak dengan insan lain.

Awak...
Saya tahu,saya tidak setanding mereka yang mampu memberikan keindahan dunia pada awak,
Tetapi jika awak tahu keikhlasan cinta saya,
Pastinya awak akan sedar betapa berertinya cinta saya pada awak,
Dan tidak akan pernah ada insan lain yang mampu menandingi ketulusan cinta saya pada awak,

Awak...
Saya tidak salahkan awak bila awak berangapan saya ini mengatal,
Ataupun saya ini hanya sekadar ingin mempermainkan perasaan awak,
Tetapi awak...saya mohon,berilah saya sedikit ruang dihati awak agar dapat saya buktikan betapa untuhnya cinta saya pada awak,
Izinkan lah awak...

Awak...
Apakah menjadi satu dosa bila saya mencintai awak dengan seikhlas-ikhlas nya?
Hukum apakah yang mengharamkan cinta saya pada awak?
Sebenarnya saya tidak pernah mengundang kehadiran cinta itu didalam hidup saya,
Ia hadir mengikut ketentuan ilahi,dan saya redha menjadi penagih cinta awak,
Kerana saya tahu itu semua suratan takdir yang telah tersurat didalam hidup saya!!!

Awak...
Diatas kesedaran itu,saya tidak pernah marah mahupun berdendam pada awak,
Bila awak mengatakan saya ini kemaruk sangat pada awak,
Dan saya ini hanya MENYUSAHKAN HIDUP AWAK,
Saya hanyalah melakonkan watak kehidupan yang telah tersurat di dalam takdir saya,
Maafkan lah saya bila takdir saya benar-benar menyusahkan hidup awak,

Awak...
Sekali lagi saya pohon kemaafan dari awak,
Kerana di saat ini tanpa keizinan awak saya masih lagi mengikuti perkembangan hidup awak didalam FB awak,
Saya tahu awak tidak pernah tahu saya ada dalam FB awak,
Sebenarnya saya selalu menatapi gambar-gambar awak,
Dan saya selalu mengikuti ulasan-ulasan awak,
Terus terang saya katakan saya sedih bila saya mengenangkan kegagalan saya untuk memiliki awak,
Sedangkan mereka yang diberi peluang,terus mensia-siakan awak,
Terkadang itu saya tidak dapat kawal perasaan sedih saya hingga......
Tapi apakan daya takdir telah tersurat segala kejadian.

Maaf kan saya bila saya terus merindui awak,

MAAFKANLAH!!!!!





p/s: aku copy paste je ayt ni...bkn ayt aku pun...tp cam kena je ngn aku..huhu..^__^

Malam Pra Graduan.

10:34:00 PM 0
Assalamualaikum..
korg nk tau...
semalam aku telah menghadiri satu majlis..
iaitu malam pra graduan utk pelajar semester akhir..
x sangka...akhirnya aku dpt merasainya jgk..
kalau dulu aku tgk kakak2 senior aku g dinner pra grad..
terasa di hati nk g jugak...
akhirnya..aku pun dapat merasakannya..

malam pra graduan kali ni kat Hotel Grand Riverview Kota Bharu..
yg terlibat utk program ni mestilah pelajar sem akhir...
so, aku pun x melepaskan la peluang ni utk join dinner tu..
memang best..makanan pun boleh tahan..
Chineese Food la katakn..

tapii..yg paling x sangkanya..
semalam aku makan sotong..
padahal aku x suka makan sotong..
tp semalam aku makan sotong..
aku cuma nk try je..
sedap ke tak..bila aku rasa..mmg sedap..
boleh tahan....
agak kekenyangan jgk la aku semalam..
tp kejap je la..
bila balik kolej perut lapar balik...hahahha...

xnak citer banyak...
nk tunjuk gambar je...hehehe..


Deep Fried Seabass with Mixed Fruits Sauce..


Fried Rice Fish Salted & Anchovies..


Trio Hot &Cold Combination..



Chilled Longan & Laici..


Braised Shark's Fins Soup with Shredded Chicken..



Deep Fried Chicken with Thai Sauce..

21 tahun daaa..

3:49:00 PM 0
Assalamualaikum..
hari ni adalah hari yg sgt bertuah utk aku...
sbb hari ni adalah hari lahir ku yg ke 21...
syukur Alhamdulillah krn masih lg diberi umur utk meneruskan hdup d muka bumi ini..
waaaa....dh tua aku ni...huhuhu..
cptnyerr masa berlalu..
rasa cam baru je masuk tadika...hehe..
x sedar diri lagi aku ni rupenye...

walaupun umur dh 21 tp perangai x mcm org umur 21..
rase cm umur 12 tahun...hehe..
ramai yg kata aku ni budak lagi..
budak lg kerrr??
hurmmm...bila la nk jd dewasa ni??

umur pun dh meningkat..
so,kena la wt cara umur meningkat...
aku pun harap dpt melalui segala ujian hidup ini..
aku tahu byk lagi ujian yg menanti aku di hadapan sana...
doa2kanla aku yerr...


wt kawan2 yg wish bday dan mendoakan aku..
baik melalui mesej,fb or tagged..
terima kasih byk2...
semoga kalian diberkati..
INSYAALLAH...