Resepi: Kek Batik

by - 8:39:00 PM

Assalamualaikum...nampak tajuk entry aku tuhs??kali ni aku nak ajar camner nak buat kek batik..wahhh..tiba2 plak nak ajar bagi resepi...satu perubahan..hahaha...ok laa..bagi yang tak tahu macam mana nak buat kek batik boleh la ambik resepi ni..



KEK BATIK

Bahan-bahan:
  • 2 bungkus biskut Marie (setiap satunya dipecah empat)
  •  1 tin susu pekat
  •  1 cawan gula pasir
  •  1 Buttercup kecil (250g)
  •  6 sudu serbuk koko
  • 6 sudu serbuk Milo 


Cara Masakan:
  1.  Mula-mula, cairkan buttercup, setelah itu matikan api
  2. Selepas itu, pukul telur seperti telur dadar
  3. Kemudian, campurkan kesemua bahan (kecuali biskut Marie) ke dalam kuali
  4. Seterusnya, buka api sederhana dan kacau bahan-bahan di dalam kuali tadi sehingga sebati dan sampai kenyal dan nampak berkilat. Setelah itu, matikan api
  5. Selepas itu, masukkan biskut Marie ke dalam kuali tadi dan gaul sampai rata   
  6. Masukkan adunan ke dalam loyang yang dilapik plastik supaya mudah untuk dipotong 
  7. Akhir sekali, sejukkan di dalam peti ais selama yang dirasakan cukup


 
 so, boleh la mencuba resepi ni yerr... Selamat mencuba...:)


p/s:: dah lama aku x buat kek batik ni..last buat masa sekolah dulu..utk jamuan kelas..hehehe...(◕^^◕)



You May Also Like

5 komen

  1. ermmm.. da lama tak buat kek batik nie ;) nampak sedap.. trimas ;)

    hari yang baik kan ;) penghulu segala hari ;)

    jum tambah follower ;) ajak kawan2 sekali ep ;)
    http://dhyeahana.blogspot.com/2012/05/saya-mahu-follower-tegar.html

    ReplyDelete
  2. Hі thеre, thiѕ weekend iѕ fastiԁious foг me,
    as this moment i am readіng thiѕ greаt informative paragraph here аt my home.
    Also visit my page ... loans for bad credit

    ReplyDelete
  3. If ѕome one nеeԁs tо be updаted ωith moѕt recent technοlοgies аfterward
    he muѕt bе pay a quick visit this web page and bе up to datе еveгуday.
    my website > how to stop snoring

    ReplyDelete
  4. Ahaа, іts good cοnveгsation rеgarding
    thiѕ piеce of writing at this place at this webpage,
    I havе reаԁ all that, sο nоw me also сommentіng
    here.
    Feel free to visit my web site ... 1 month loan

    ReplyDelete
  5. Great poѕt. I ωas checκіng constantly
    this blog and I'm impressed! Extremely useful information specially the closing section :) I take care of such info much. I was looking for this certain information for a very long time. Thank you and best of luck.

    Check out my weblog; bad credit loans

    ReplyDelete

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)