Akan Merantau

12:08:00 AM
Assalamualaikum. Hai korang. Ape khabar? Sihat. Hari ni baru update blog. Punyerr la lama zatie tak update blog. Maap la erkk. Etceli zatie takde mood nak update. Sibuk dengan persiapan nak masuk degree. Hurmm.. Sibuk ke cik zatie?? Online boleh plak. Hihihi. Sibuk jugak laaa. Sampai kalut zatie dibuatnyerr. Ape tidak nyerr. Bila mak tanya dokumen2 yang perlukan pengesahan dah siap belum. Masa tu baru lah kalut nak prepare. Macam tak biasa masuk U plak zatie ni kan. Hehehe. Padahal 3 tahun kot diploma.  Sampai zatie dah kena marah kat mak ngan ayah. Sebab wat sikap sambil lewa. Padan muka zatie kan. Sebenarnya zatie cam bingung sikit. Tak tahu nak wat pe. Cam blurr jerr. Huhuhu. Nasib baik la dah jumpa rumah sewa.

Ermm. Lepas ni zatie akan merantau lagi. Merantau ke? Padahal belajar kat U dalam negeri sendiri jerr. Kelantan jugak. Cuma keluar daerah jerr. hahahah. Nak merasa jadi perantau jugak zatie ni. Hihihi. Diploma dulu kat Machang. Dalam negeri sendiri jugak. Dekat sikit ngan Tanah Merah. 3 tahun diploma kat UiTM Machang dan jadi orang Machang. Hihihi.

Sekarang untuk degree kat ibu negeri Kelantan iaitu Kota Bharu. Jauh la sikit dari Tanah Merah tu. 2 tahun setengah dok sana. Agaknye memang zatie ni akan kekal jadi orang kelantan kot. Takkan merasa nak merantau negeri orang. Entah2 kawen pun dengan orang Kelantan. Hahaha. Tapi memang orang Kelantan pun menjadi pilihan zatie. hehehe.


Ok laaa. Tak nak bebel panjang lebar. Nak kemas baju. Huhuhu. Orait. tata..





p/s:: masa untuk belajar hidup berdikari. ^__^








Artikel Terkait

Previous
Next Post »

3 komen

Write komen
piko ija
AUTHOR
September 8, 2012 at 12:51 AM delete

ngaji molek mek kt KB tue...hehehe

Reply
avatar
Hanif Idrus
AUTHOR
September 8, 2012 at 11:56 PM delete

Mana2 pun janji kita nak belajar....

Reply
avatar
cci
AUTHOR
September 9, 2012 at 1:46 AM delete

wau... ijazah tu.. jgn sia2kan ok.. ^_^ gud luck..

Reply
avatar

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :) EmoticonEmoticon