tabah lah wahai hati..

8:54:00 AM
Assalamualaikum. Ok blog zatie kembali berhabuk sebab tuan dia ni takde masa nak update. Al-maklumlah.. Sibuk dengan study jerkkk.. Erkkk?? Hehehe. Sekarang ni masih lagi dalam musim final exam dan zatie masih lagi berbaki 1 paper. Maknanya lepas ni merdeka laa. Tunggu untuk next sem plak.

Ermmm, dalam musim final exam memang tak dapat untuk zatie elakkan dari ditimpa dengan sesuatu yang akan buat zatie down dan sedih. But, zatie sekarang bukan lagi zatie yang dulu. Seorang gadis yang mudah patah semangat dan putus asa. Walaupun kesedihan datang menimpa zatie cuba juga untuk hadapinya dengan kesabaran. Memang sukar untuk zatie tempuhinya sebab terlalu sakit dan perit untuk melaluinya. Kadang2 bila zatie rasa dah tak berdaya hanya airmata lah yang jadi temannya. Memang sakit untuk hadapi sesuatu yang mengecewakan hati kita.



Sejujurnya bukan mudah nak jadi seorang gadis yang kuat sebab bila sampai satu masa airmata juga lah yang akan mengalir. Tapi ini lah dugaan seorang gadis remaja yang sedang melangkah ke arah kedewasaan. Dugaan ni lah yang buat zatie dapat berfikir dengan lebih matang. Yerrr. Ada hikmah disebalik yang terjadi. Bukan mudah untuk terus tersenyum saat hati sedang menangis. Hanya Allah yang tahu apa yang zatie rasa saat ketika ni. Mungkin ada hikmah disebaliknya yang zatie sendiri belum nampak.

Sebenarnya zatie nak ucapkan terima kasih buat Kak Ika a.k.a Cik Rongoks sebab dia dah bagi zatie sedikit kekuatan. Apa yang dia lalui lagi hebat dari zatie. Semoga zatie dapat lalui semua ni dan diberi kekuatan untuk hadapinya..


Note:: Buat awak. Terima kasih untuk segalanya. Walaupun awak dah sakitkan hati saya tapi dengan awak lah saya belajar untuk jadi seorang gadis yang penyabar dan kuat. Allah tu tahu apa yang saya rasa. Terima kasih jugak sebab beri saya semangat untuk saya teruskan pengajian saya ni. Semoga awak bahagia dengan pilihan hati awak. Dan semoga saya dapat jumpa seseorang yang dapat sembuhkan luka dihati saya yang telah awak tinggalkan.


Terima kasih jugak buat kawan2 ku yang sentiasa ada disisi ni saat diriku ni memerlukan kalian. Buat kak ika, tak sabar rasanya nak jumpa.  Hehehe. Orait. Chow dulu. Tata.







p/s:: Akan ku buktikan yang aku mampu..










Artikel Terkait

Previous
Next Post »

4 komen

Write komen
hazwan hairy
AUTHOR
January 19, 2013 at 6:19 PM delete

bertabah lah okeh..anggap ja semua tu dugaan blh?hehe

Reply
avatar
January 20, 2013 at 1:53 PM delete

ketabahan itu indah... dan yg indah itu payah.. tahniah buat mereka yg bisa jadi tabah... bila kita tabah hati kita indah, hidup kita sukar gundah.. n awk jgk t... tahniah.. sy tahu awk bertatih menjadi tabah...org tabah sukar tewas.. kalau tewas pon dia tewas bermaruah... ayuh kite truskan t.. trus melangkah selagi Allah janjikan kita nafas pada tiap perjalanan hari...
Allah bersama-MU.. selamanya berikan ruang terbesar dihati untuk-NYa....

Reply
avatar
January 20, 2013 at 2:53 PM delete

ketabahan itu indah dan yang indah itu sebenarnya payah....

keep going t....

selagi Allah beri nafas pd tiap perjalanan hari..

Cinta, ruang terbesar di hati buat-NYA....

Reply
avatar
January 26, 2013 at 11:09 PM delete

dik ! akak baru baca . heeee
semoga adik makin tabah lepas nie ^^

Reply
avatar

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :) EmoticonEmoticon