Tuesday, May 6, 2014

Tiada Lagi Airmata

Assalamualaikum. Diri ku datang lagi menjenguk blog kesayangan ku ini. Terasa mood nak blogging tu datang lagi. Tapi tunggu lah habis semester ni dulu baru nak aktif balik. Hehehe. Sebenarnya sejak dua tiga hari rasa cam stress sikit. Stress sebab pikir hal duit. Cam tak patut je kan. Huhuhu. Benda lain tak stress cuma sedih sikit jerr. Sedih sebab kenangkan nasib diri. Hurmmm. Tak patut Zatie cakap gitu. Seolah-olah tak redha dengan apa yang menimpa kita. Zatie tahu semua ni ujian Allah untuk Zatie. Zatie terima semua ni dengan hati yang terbuka. Mungkin ada hikmah di setiap yang menimpa diri Zatie ni.

Semester ni Zatie bertekad tak nak menangis. Tak nak bazirkan airmata untuk sesuatu yang tak patut. Kononnya la.. Stress macam mana pun jangan bagi nangis. Kena tahan jugak airmata tu dari keluar. Nampak,  kebalnya hati sebab nak tahan nangis. Bukan mudah tau nak keraskan hati ni. Terpaksa jadi ego sekejap untuk kepentingan diri sendiri. Tapi bila tengok citer sedih, Zatie kalah. Nangis jugak kiter ni. Alahai. Nampak sangat jiwa ni lembut walaupun keras tu ada. Huhuhu.. Dah nama pun perempuan kan. Takkan hilang kelembutan dia walau sekeras mana pun hati dia tu. Huhuhu.. Bukan saja-saja Zatie buat semua tu. Ada sebabnya kenapa Zatie harus buat begitu. Zatie kena kuat kalau nak habiskan degree. Zatie tak nak sedih hanya kerana benda yang kecik. Sebab tu zatie cuba jadi seorang gadis yang ceria walaupun banyak masalah yang melanda. Cuba terima keadaan sekeliling walaupun kita tak selesa. Tapi rasanya semester ni tak banyak benda sedih yang berlaku. Setakat ni la. Lepas ni tak tahu la macam mana. Harap-harapnya takde la benda yang akan wat Zatie menangis dan mengganggu ketenangan zatie. Tak nak ok. TAK NAK!!!! Zatie jugak kena yakin yang Allah tu sentiasa bersama orang-orang yang sabar dalam menghadapi apa jua dugaan hidup ni. Zatie kena sabar untuk habiskan degree yang dah tak sampai setahun pun lagi. Bulan 9 ni dah start praktikal. So, kena la kuatkan semangat sikit. Jangan cepat berputus asa. You Can Do It Zatie.. Fighting!!!



Zatie bersyukur sangat sebab Allah bagi Zatie kekuatan untuk hadapi semua dugaan dan cabaran ni dengan tenang dan sabar. Yang penting sentiasa berdoa pada Dia. Dia akan sentiasa bersama kita. Tapi kan ada sesuatu jugak tau yang selalu wat zatie hepy. Selalu wat zatie jadi tak nak nangis. Nak tahu tak?? Zatie tengok koleksi video Shiro. Hahahah. Bila tengok jerr video diorang memang hilang lah rasa sedih tu. At least terubat jugak la kan. Alhamdulillah. Yang penting kita kena usaha untuk buat sesuatu yang boleh hilangkan rasa sedih dan stress tu. Jangan asyik layan jerr rasa tu. Syaitan pun lagi mudah nak hasut kita. Ok lah. Letih nak taip panjang-panjang. Ok uolll.. tata.. 








Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)
EmoticonEmoticon