Thursday, July 30, 2015

Hari Terbuka GLC 2015

Assalamualaikum. Gembira bila tengok ada kawan-kawan Zati dah dapat kerja setelah 6 bulan tamat belajar. Cemburu ekk? Cemburu la jugak tapi mungkin rezeki diorang dulu. Rezeki Zati mungkin lambat siki. Takpe kita fikir positif ok. Mana la tahu lepas ni nak dapat kerja yang lagi baik. Kita mana tahu kan. Allah dah tetapkan segalanya. Haaa, bagi korang yang masih mencari kerja boleh la mengikuti program Hari Terbuka GLC 2015 pada 7, 8, dan 9 Ogos 2015 bertempat  di KL Convention Center.

Hari Terbuka GLC 2015 diadakan untuk meraikan ‘peningkatan kecemerlangan’ Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) dan Syarikat Pelaburan Berkaitan Kerajaan (GLIC) daripada Program 10 tahun Transformasi GLC (GLCT). Sebanyak 22 syarikat gergasi bakal menawarkan pelbagai pekerjaan untuk mereka yang sedang mencari kerja. Kebanyakan syarikat ini jugak menawarkan program Skim Latihan 1 Malaysia (SL1M) khusus untuk para graduan yang masih belum mendapat pekerjaan. Jadi, pada para graduan yang masih mencari kerja boleh la menghadiri program ni. InsyaAllah, Zati juga akan ke sana untuk mencari peluang pekerjaan. Maklumlah sampai sekarang dok tanam anggur kat rumah ni. Hahaha.



Korang mesti nak tahu kan senarai syarikat yang terlibat dalam program ni. Antara syarikat yang bakal terlibat dengan program Hari Terbuka GLC 2015 ialah KWSP, Celcom Axiata, Tabung Haji, Permodalan Nasional Berhad (PNB), Maybank, CIMB, Sime Darby serta ada lagi beberapa syarikat besar lain. Sila sedikan resume yang banyak ok untuk senang korang nak mohon kerja kat sana suapaya nanti tak payah la nanti korang susah-susah nak cari kedai printing nak print resume. Rugi masa je tau. Sebab mungkin kat sana juga akan ada temuduga terus untuk para calon yang memohon pekerjaan. Jadi, sila bersedia untuk temuduga  jugak ok.

Disamping pameran kerjaya, terdapat juga program lain khusus untuk pengunjung yang menghadiri program ini. Antaranya adalah Forum Bersama Pemimpin, Program Komuniti, Aktiviti Keluarga serta Cabutan Bertuah. Takde lah rasa bosan sangat kan bila pelbagai aktiviti disediakan. Semua orang boleh pergi untuk sama-sama memeriahkan program ini. 

Kepada yang masih menganggur ataupun baru sahaja tamat belajar, boleh la menghadiri program berguna ni. Masuk yang ni kali ketiga lah Zati pegi program kerjaya dan temuduga terbuka untuk cari kerja. Antara syarikat yang Zati senaraikan tadi, ada la beberapa syarikat yang pernah Zati mohon dan hadir temuduga termasuk lah Celcom. Celcom tu dah 2 kali kot tapi masih jugak takde rezeki menyebelahi  Zati. Takpe, kali ni Zati nak cuba lagi. Hahahah. 
Untuk mengetahui lebih maklumat berkaitan program ini, korang boleh melawati laman GLC OPEN DAY 2015.. 

Ok lahh. Jumpa anda di sana yerr. Wassalam. 


1 komen so far

Kalau dekat, boleh pergi...huaaa

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)
EmoticonEmoticon