Istidraj

1:04:00 AM
Assalamualaikum. 


Ada orang tak sedar dalam kenikmatan yang Allah berikan untuknya adalah merupakan kenikmatan untuk menambahkan kelalaian. Jadi, jangan la merasa cemburu jika kita melihat kejayaan atau kekayaan orang lain sedangkan dia tidak pernah menjalankan suruhan Allah.

Kita sebagai hambaNya harus lah taat akan perintah Allah dan menjauhi segala laranganNya jika kita tidak ingin ditimpa kesusahan kemudian hari. Sesungguhnya nikmat yang Allah berikan itu hanyalah sementara dan Allah boleh menariknya bila-bila masa sahaja.


Artikel Terkait

Previous
Next Post »

12 komen

Write komen
ubai ismail
AUTHOR
September 19, 2015 at 1:19 AM delete

minya jauh dri sifat ni.. takut.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 19, 2015 at 11:11 AM delete

Allahu..itu yang paling akak takut..kejayaan dalam kelalaian..kecemerlangan dalam murka Allah..tak nak..

Reply
avatar
September 19, 2015 at 5:14 PM delete

anazarin berbicara minta2 lah dijauhkan daripada kita semua

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
September 19, 2015 at 7:43 PM delete

Nauzubillahi minzalik, perkara yang apling di takuti kan zatie :)

Reply
avatar
September 19, 2015 at 8:24 PM delete

seperti dikurniakan kpd firaun... qarun... dia menyangka itu nikmat.. rupanya itu utk menambahkan lagi kekufuran

Reply
avatar
Ahmad Hasif
AUTHOR
September 19, 2015 at 8:46 PM delete

Kena sentiasa beringat.. Selalu solat berjemaah. Mengaji solat dhuha dgr ceramah.. Insyallah jika berjaya sekali pun tidak akan lupa daratan..

Blogwalking sini.

Blogahbar

Reply
avatar
iffah hussin
AUTHOR
September 19, 2015 at 9:30 PM delete

peringatan untuk diri sendiri... tq utk info ni Zatie

Reply
avatar
Ummul Azkee
AUTHOR
September 20, 2015 at 12:49 AM delete

betul tu zati.kdg takut juga jika di beri kenikmatan.takut kita mudah lupa...

Reply
avatar
Mahamahu
AUTHOR
September 20, 2015 at 5:01 PM delete

Ramai juga tengok orang macam ni...
Singgah dari blogwalking emas putih....

Reply
avatar
Nadia Johari
AUTHOR
September 21, 2015 at 1:35 AM delete

mintak dijauhkan....jangan lalai kalau dah berjaya

Reply
avatar
yaya cendana
AUTHOR
September 21, 2015 at 2:20 PM delete

zati....tq share info ni tau zatii,......

Reply
avatar

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :) EmoticonEmoticon