Izzati Suhaide

A Malaysian Lifestyle Blogger

Saturday, September 19, 2015

Istidraj

Assalamualaikum. 


Ada orang tak sedar dalam kenikmatan yang Allah berikan untuknya adalah merupakan kenikmatan untuk menambahkan kelalaian. Jadi, jangan la merasa cemburu jika kita melihat kejayaan atau kekayaan orang lain sedangkan dia tidak pernah menjalankan suruhan Allah.

Kita sebagai hambaNya harus lah taat akan perintah Allah dan menjauhi segala laranganNya jika kita tidak ingin ditimpa kesusahan kemudian hari. Sesungguhnya nikmat yang Allah berikan itu hanyalah sementara dan Allah boleh menariknya bila-bila masa sahaja.


12 comments:

  1. Allahu..itu yang paling akak takut..kejayaan dalam kelalaian..kecemerlangan dalam murka Allah..tak nak..

    ReplyDelete
  2. Nauzubillahi minzalik, perkara yang apling di takuti kan zatie :)

    ReplyDelete
  3. seperti dikurniakan kpd firaun... qarun... dia menyangka itu nikmat.. rupanya itu utk menambahkan lagi kekufuran

    ReplyDelete
  4. Kena sentiasa beringat.. Selalu solat berjemaah. Mengaji solat dhuha dgr ceramah.. Insyallah jika berjaya sekali pun tidak akan lupa daratan..

    Blogwalking sini.

    Blogahbar

    ReplyDelete
  5. peringatan untuk diri sendiri... tq utk info ni Zatie

    ReplyDelete
  6. betul tu zati.kdg takut juga jika di beri kenikmatan.takut kita mudah lupa...

    ReplyDelete
  7. Ramai juga tengok orang macam ni...
    Singgah dari blogwalking emas putih....

    ReplyDelete
  8. mintak dijauhkan....jangan lalai kalau dah berjaya

    ReplyDelete
  9. zati....tq share info ni tau zatii,......

    ReplyDelete

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)