Tuesday, September 29, 2015

Resepi Puding Gula Hangus

Assalamualaikum. Hari ni tetiba rasa nak kongsi resepi lagi. Resepi dari adik zati sebenarnya... Hehehe.. Kali ni zati nak kongsi dengan korang Resepi Puding Gula Hangus atau pun Puding Karamel. Puding ni adalah puding feberet zati tau..zati memang suka sangat puding gula hangus ni. hehehe.. Jadi kali ni zati nak kongsi dengan korang cara nak buat Puding Gula Hangus ni . 




Bahan-bahan puding

8 biji telur
1 tin susu pekat manis
1 tin air masak
2  sudu besar tepung kastard
1 sudu kecil esen vanila
Blender jgn sampai berbuih

Bahan-bahan gula hangus:
Setengah cawan gula
Masak di atas api sehingga keperangan..
Sejukkan gula hangus tadi sehingga keras kemudian tuangkan adunan puding tadi ke dalam acuan gula hangus tadi..kukus sehingga masak..


Senang je kan. Takde la susah sangat pun buat puding ni. Selamat mencuba.. babai..



4 comments:

  1. sedap ni puding karemel, selalu buat time puasa kan zatie :)

    ReplyDelete
  2. Walaupun feveret tapi tak pernah cuba buat sendiri, selalu beli je..hahaha

    ReplyDelete
  3. wahh sedapnya kak jatiii!!! nampak pekat gula hangus tu hehee

    ReplyDelete

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)