Resepi Puding Gula Hangus

7:01:00 PM
Assalamualaikum. Hari ni tetiba rasa nak kongsi resepi lagi. Resepi dari adik zati sebenarnya... Hehehe.. Kali ni zati nak kongsi dengan korang Resepi Puding Gula Hangus atau pun Puding Karamel. Puding ni adalah puding feberet zati tau..zati memang suka sangat puding gula hangus ni. hehehe.. Jadi kali ni zati nak kongsi dengan korang cara nak buat Puding Gula Hangus ni . 




Bahan-bahan puding

8 biji telur
1 tin susu pekat manis
1 tin air masak
2  sudu besar tepung kastard
1 sudu kecil esen vanila
Blender jgn sampai berbuih

Bahan-bahan gula hangus:
Setengah cawan gula
Masak di atas api sehingga keperangan..
Sejukkan gula hangus tadi sehingga keras kemudian tuangkan adunan puding tadi ke dalam acuan gula hangus tadi..kukus sehingga masak..


Senang je kan. Takde la susah sangat pun buat puding ni. Selamat mencuba.. babai..



Artikel Terkait

Previous
Next Post »

4 komen

Write komen
anajingga
AUTHOR
September 29, 2015 at 8:46 PM delete

sedap ni puding karemel, selalu buat time puasa kan zatie :)

Reply
avatar
Hajar Shikin
AUTHOR
September 29, 2015 at 9:39 PM delete

Walaupun feveret tapi tak pernah cuba buat sendiri, selalu beli je..hahaha

Reply
avatar
September 29, 2015 at 10:15 PM delete

wahh sedapnya kak jatiii!!! nampak pekat gula hangus tu hehee

Reply
avatar

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :) EmoticonEmoticon