Saturday, October 3, 2015

Cabaran7Hari | PeRKaRa WaJiB BuaT SeTiaP HaRi

Assalamualaikum.. Cabaran hari ketiga untuk misi CaBaRaN iNsTaBLoG 7 HaRi EFGKBBA hari ini ialah PeRKaRa WaJiB BuaT SeTiaP HaRi. Korang buat ape ehh setiap hari?? Zati terpikir jugak perkara wajib buat setiap hari.. Makan, mandi, tido, gosok gigi dan yang paling wajib ialah solat. Yang tu wajib woooo... Kecuali ABC. Tak tahu ABC?? Pikir sendiri lahhh. Tak nak cakap.. Wekkk.. Hahaha.. Semua orang buat benda wajib tu setiap hari.. ahahhaha.. Ok.. Serius ok.. Nanti pengetua EFG marah. Maaf mommy Irra. Hehehe.. Sudah pasti lahh zati ada aktiviti wajib untuk setiap hari. Walaupun hanya dok memerap je kat rumah. Harus lah ada kan. Nak tahuuu.. Tengok bawah yerr. Hehehe..







Kenapa gambar kucing?? Sebab inilah perkara wajib zati buat setiap hari. Main dengan si bulus yang bernama chusa ni. Tido dengan dia ok. Dia tido kat luar pun zati angkut bawak masuk bilik. Kurung dalam bilik. Hahaha.. Tak pun zati panggil dia suruh ikut zati. Dia datang kalau zati panggil yerr.. Kalau ayah zati panggil dia buat tak tahu je. Hehehe.. Tapi sejak dua menjak ni dia cam takde mood je. Zati sedih kot. Dia la kucing yang paling zati sayang sejak ayah bawak balik masa bulan puasa ritu.. Ehh. Tacing pulak. Nak nangis pulak taip entry ni. Sob sob sob.. Kadang-kadang zati suka jugak kacau kucing-kucing lain dalam rumah ni. Maklumlah 13 ekor kucing kot. Jenuh nak melayan semuanya. Hehehe..


Ok lahhh.. Selesai sudah. Anda bagaimana?? Apa perkara wajib yang ada buat setiap hari yerr?? Hehehe..



9 comments:

  1. 13 ekor kucing..waaaa..kalau saya datang umah zati, memang jenuh asik lari sebab saya takut kucing..haha..kucing datang dekat pun, dah debor2..

    ReplyDelete
  2. Bestnya ada kucing.Kucing ksyng Mimi dh mati :-) before ne prkra wjib yg kena buat tiap hri kcau Cik meow..

    ReplyDelete
  3. 13 ekor kucing..?? ye ke..?? tak caya.. tak caya.. mana bukti...? hehehehhee.. :p

    Chusa ni jatey ko tino....? ;)

    ReplyDelete
  4. cantik bulu kucing tu.. banyak colour

    ReplyDelete
  5. zatie ea suka kucing ea.. hr ni ada cat show kat cyberjaya..jom la.

    ReplyDelete
  6. nama kucing yang kita sayang Elsa. hehehehe. tapi sekarang ada kat rumah saudara sebab dia nak buntingkan ELsa kita. hmm. sedih bila jauh dengan dia. dulu sombong sangat Elsa, bila dah besar baru nampak manja. kita tidur situ, dia pun sibuk mengendeng

    ReplyDelete

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)