Sunday, October 4, 2015

Kucing Hilang

Assalamualaikum. Taip entry sambil nangis.. Sedihhhh.. Dah 2 hari kucing kesayangan zati hilang. Sedih wooo.. Menangis berlagu pilu dah ni. Sebelum ni sayang kucing biasa-biasa je. Ni sayang kucing yang sekor ni terlebih pulak. Tiap hari teman zati tido. Sape tak sedih oiiii. Bila zati panggil nama dia je mesti dia datang. Dari hari pertama ayah bawak balik kat rumah zati dah sayang dia. Walaupun rumah zati masih ada kucing lain tapi tak sama dengan si chusaa. Chusaa ni kucing betina sebenarnya. Tapi dia antara kucing yang rapat dengan zati. Tu macam sedih sangat. Sebelum ni penah dah hilang kucing. 2 ekor dah sebab tak balik rumah. Tak tahu mana peginya 2 ekor tu tapi tak sama dengan kehilangan si chusaa ni. Huwaaaa..

Si Chusaa ku.. :'(

Sebelum dia hilang tu zati perasan dia macam monyok je. Tak nak main dengan kucing-kucing lain. Tak aktif. Senyap je. Zati pelik la jugak. Pastu adik cakap dia cam nak muntah tapi tak keluar. Pastu dia terus lari sembunyi dan sampai sekarang dia tak balik. Sedih kot. Tak dapat nak ubatkan dia kalau betol la dia sakit. Takut dia mati tapi kita tak tahu je. Yang tu lagi laa sedih. Huwaaa. Susah nya nak move on. Bersungguh betol zati nangis sebab seekor kucing padahal dalam rumah zati banyak lagi kot kucing. Hurmmm..


Susah jugak nak rawat hati yang duka lara sebab kucing ni. Sayang sangat kot kat si chusaa sebab tu macam sedih gila bila tahu dia hilang. Hari tu nasihat kawan sebab kucing dia mati dan sekarang kena kat batang hidung sendiri. Baru kau tahu zati. Hurmmm.. Zati harap dia akan balik laaa sebab zati rindu sangat kat dia. Huhuhuhu.. Okbaiiii...

7 comments:

  1. Insyaallah kalau ada lagi nnt balik laa tu zatie

    ReplyDelete
  2. kesiannya kucin hilang, insyaAllah dia selamat tu

    ReplyDelete
  3. Bertabahlah Zati. Moga-moga Chusaa tu selamat kat luar sana. Ada rezeki jumpa balik lah =)

    ReplyDelete
  4. sian kak Zati. nasib baik dah jumpa Chusaa. kita pun pernah rasa kucing hilang. terus kami baca yassin semua ramai2. and alhamdulillah. jumpa. itupun panjang ceritanya.

    ReplyDelete

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)