Lirik Lagu Siapa Diriku - Ayda Jebat

11:28:00 AM
Assalamualaikum. Nampaknya zati dah mula berjangkit dengan cik adik Sayidah Napisah dok dengar lagu Ayda Jebat Siapa Diriku. Lagu ni merupakan single pertama Ayda Jebat dan juga adalah OST bagi drama MAID lakonannya bersama Zul Arifin yang disiarkan di Astro Ria pada bulan Ramadhan yang lalu. Lagu ni best jugak dan kalau korang fahami betol-betol lirik lagu ni seolah-olah Ayda menujukan lagu ni buat orang yang asyik dok menghentamnya. Kesian jugak kan kat dia. Hehehe.. Banyak maksud tersirat disebalik lirik lagu ni. Korang kena lah dengar lagu ni. Baru lah korang leh paham maksud lirik yang cuba disampaikan.


Lirik lagu Siapa Diriku - Ayda Jebat


Jangan-jangan kau terburu-buru
Jangan-jangan pandai menghukumku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu

Aku bukan primadona
Aku bukan juga diva
Aku..aku..

Aku bukanlah superstar
Sampai nak mengada-ngada
Tunggu..Jangan cepat nak label ku
Biarkan berkata-kata apa sahaja

Jangan-jangan kau terburu-buru
Jangan jangan pandai menghukumku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu

Jangan-jangan senyum-senyum saja
Jangan marah tak kenal tak cinta
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu

Kau cuba jatuhkan ku
Tinggalkan aku seribu batu
Aku.. masih harapanmu
Biarkan berkata-kata apa sahaja

Jangan-jangan kau terburu-buru
Jangan jangan pandai menghukumku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu

Jangan-jangan senyum-senyum saja
Jangan marah tak kenal tak cinta
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu


Jangan kau main kata
Tanpa usul periksa
Hanya manusia biasa
Kita tak sempurna

Hati-hati dengar sini
Jaga diri jaga hati
Sayang cinta rindu
Kau kata I love you

Jangan-jangan kau terburu-buru
Jangan jangan pandai menghukumku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu

Jangan-jangan senyum-senyum saja
Jangan marah tak kenal tak cinta
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu

Kau tak tahu siapa diriku
Kau tak tahu siapa diriku
Kau tak tahu siapa diriku
Hanya Tuhan yang tahu
Siapa diriku

Dalam hidup ni jangan asyik nak cari salah orang je sampaikan salah sendiri kita tak pernah nak nampak. Jangan asyik nak menilai apa yang orang cuba lakukan sama ada baik ataupun buruk kerana semua kerja Allah. Biar Allah yang menentukan segalanya. Jangan asyik dok sibuk nak jaga tepi kain orang sampaikan kain sendiri yang koyak kau tak sedar pun. Peringatan ni untuk diri sendiri jugak. Jangan mudah nak membenci ataupun menghentam sebab kita tak pernah tahu mungkin apa yang kita cakapkan tu Allah nak bagi kat kita. Tak kena kat diri sendiri, terkena kat saudara mara kita. Jadi, beringatlah sebelum mengeluarkan statement yerr. Pikir dulu. Jangan main nak hentam je.. Okbaiii..



Artikel Terkait

Previous
Next Post »

6 komen

Write komen
Mirabeads azi
AUTHOR
October 8, 2015 at 2:06 PM delete

boleh layan dengar sesekali..

Reply
avatar
Lisa Nurulain
AUTHOR
October 8, 2015 at 5:26 PM delete

jangan jangan.. kau terburu-buru. hahah sedap gak suara dia

Reply
avatar
iffah hussin
AUTHOR
October 8, 2015 at 9:43 PM delete

Aku bukanlah superstar
Sampai nak mengada-ngada
Tunggu..Jangan cepat nak label ku
Biarkan berkata-kata apa sahaja



jangan label ku... he he he

Reply
avatar
PinKy MoMMa
AUTHOR
October 11, 2015 at 10:04 AM delete

akk suka giler lagi ni zatieee..rasa mcm cute2 je kan..plus lagi dia jenis fun..klu bawa kete paling suka klu DJ buka lagu ni hiihihi

Reply
avatar
Zizie Zack
AUTHOR
October 11, 2015 at 3:00 PM delete

huih.. mendalam pengajaran zati.. hekhek.. yup.. u right.. jgn cepat label org sesuka hati.. :D

Reply
avatar

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :) EmoticonEmoticon