Monday, November 16, 2015

Lirik Lagu Surat Cinta Inteam

Assalamualaikum. "Sebelum di ijab kabulkan syariat tetap membataskan. Pelajari ilmu rumahtangga agar kita lebih bersedia menuju hari yang bahgia." Nyanyi sikit untuk muqaddimah hari ni. Cewahhh. Hahaha.. Sape masih ingat bait lirik lagu tu? Angkat tangan cepat. Hehe. Haaa, kalau anda masih ingat tu la sedikit lirik lagu Kasih Kekasih oleh kumpulan nasyid Inteam yang pernah menjadi kegilaan anak muda satu ketika dahulu termasuk lahh zati yang merupakan peminat Inteam. Hehehe. Minat gilerr kot kumpulan In Team ni masa zaman sekolah dulu. Boleh dikatakan semua lagu Inteam zati hafal tau. Hahaha. Hebat kau zati.. Hebat sangat. Hehehe..

Kali ni Inteam dah pun mengeluarkan single yang terbaru iaitu Surat Cinta.  Kenapa Surat Cinta? Apa Surat Cinta ni? Jangan salah paham hokeyyy. Surat Cinta yang di utuskan oleh Allah untuk kita adalah Al-Quran. Surat dari kekasih yang sejati dan abadi. Lirik dia sangat menyentuh jiwa. Tak pernah dengar lagi lagu ni? Sila lah merajinkan diri untuk mendengarnya yerr. Hehe. Ok.. Meh zati sediakan lirik lagu buat anda semua. Selamat menghayatinya. Hehehe..


Surat Cinta - Inteam

1st Verse
Telah ku terima surat-Mu,
Yang telah Kau utus dahulu,
Ayat-ayat cinta dari cahaya-Mu,
Menyelimuti seluruh hati ku...

2nd Verse
Telah ku terima surat-Mu,
Yang telah Kau utus dahulu,
Berulang-ulang kali di fikiran ku,
Betapa Kau mencintaiku...

Pre - Chorus
Pastinya… bila ku merindu pada-Mu,
Surat-Mu kan ku baca selalu...

Chorus
Ku harap Kau akan menyebut nama ku,
Detik ku rindu,
Saat ku baca surat-Mu...
Hidupkanlah hati ini selalu,
Dengan kalimah-Mu,
Kalimah cinta teragung...

3rd Verse
Telah ku terima surat-Mu,
Yang telah Kau utus dahulu,
Ayat-ayat cinta dari cahaya-Mu,
Sesegar bumi syurga hatiku...

Pre-Chorus
Pastinya… bila ku merindu pada-Mu,
Surat-Mu kan ku baca selalu...

Chorus
Ku harap Kau akan menyebut nama ku,
Detik ku rindu,
Saat ku baca surat-Mu,
Hidupkanlah hati ku ini selalu,
Dengan kalimah-Mu,
Kalimah cinta teragung...

Bridge
Sungguh makna cinta-Mu tiada penghujung,
Surat-Mu kan ku baca selalu...

Chorus (step-up)
Ku harap Kau akan menyebut namaku,
Detik ku rindu,
Saat ku baca surat Mu...
Hidupkanlah hatiku ini selalu,
Dengan kalimah Mu,
Kalimah Cinta Teragung...

Semoga dengan kehadiran lagu ni akan lebih membuatkan kita mengingati Surat Cinta yang paling hebat Allah utuskan untuk ummatnya. Nak dengar lagu ni? Zati sediakan video untuk tontonan anda.. Babai..



3 komen

Ahli2 kumpulan pun semakin dewasa...Allahu..puitis...

layan lagu inteam masa sekolah dulu?? terasa i... hahahaha...

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)
EmoticonEmoticon