Sunday, February 28, 2016

Beli Tiket Bas Online Dengan Aplikasi CatchThatBus

Apabila seseorang ingin menuju ke destinasi yang jauh, perkhidmatan bas merupakan pilihan utama mereka dan pastinya mereka akan menuju ke stesen bas untuk mendapatkan tiket bas untuk ke destinasi pilihan. Bila tibanya musim cuti perayaan, sudh pasti tiket bas akan habis dijual lebih awal jika kita lewat membelinya. Seperti Zati, kerap kali mengalami kesukaran untuk mendapatkan tiket pulang ke Kelantan setiap kali menjelang musim cuti. Ini kerana tiket bas untuk pulang ke Kelantan akan habis di jual jika Zati lewat membelinya di kaunter tiket kerana mereka selalunya sudah membeli tiket bas lebih awal dari tarikh sepatutnya. 

Namun begitu, setelah zati di perkenalkan dengan satu sistem aplikasi CatchThatBus yang mana memudahkan Zati untuk membeli tiket bas dengan hanya menggunakan hujung jari sahaja. Dengan menggunakan aplikasi CatchThatBus, Zati tidak perlu lagi tergesa-gesa untuk ke stesen bas bagi merebut tiket bas dengan ramai orang dan kadang-kadang terpaksa beratur panjang bagi mendapatkan tiket bas di kaunter tiket.


Beli Tiket Bas Online Dengan Aplikasi CatchThatBus
Untuk mendapatkan tiket bas tidaklah mustahil, namun bila tibanya cuti semester bagi seseorang pelajar IPT atau cuti perayaan menjelang, sudah pasti akan menghadapi kesukaran kerana terpaksa berebut tiket dengan ramai orang yang ingin pulang ke kampung mereka pada tarikh-tarikh tertentu. Kelazimannya tiket akan habis dijual jika kita lewat mendapatkannya. Bagi anda yang mungkin mengalami kesukaran untuk mendapatkan tiket bas pada tarikh yang dikehendaki, anda boleh mendapatkan tiket bas dengan melayari laman web CatchThatBus. Anda tidak perlu lagi tergesa-gesa untuk menuju ke stesen bas bagi mendapatkan tiket bas dan beratur panjang di kaunter. Melalui laman web CatchThatBus, ia membolehkan anda membeli tiket bas dengan lebih cepat dan pantas secara online tanpa dikenakan caj lebih.


CatchThatBus
Laman web CatchThatBus

CathchThatBus juga menyediakan aplikasi mudah alih di setiap telefon pintar supaya anda tidak mempunyai masalah untuk mendapatkan tiket bas walau dimana jua anda berada. Jadi untuk seseorang seperti Zati, dengan menggunakan aplikasi CatchThatBus sangat memudahkan kerja Zati. Zati tidak perlu untuk bersusah payah ke stesen bas untuk mendapatkan tiket seminggu sebelum atau mungkin sebulan lebih awal. 


Aplikasi telefon mudah alih CatchThatBus
Aplikasi Telefon CatchThatBus




Kelebihan Menggunakan Aplikasi CatchThatBus

1) Jimat Kos

Melalui aplikasi CatchThatBus ini, Zati dapat menjimatkan kos perbelanjaan untuk keluar pergi ke stesen bas untuk membeli tiket. Hal ini kerana, Zati boleh menggunakan aplikasi ini di mana saja Zati berada tanpa perlu mengeluarkan kos perbelanjaan untuk berulang-alik ke stesen bas untuk membeli tiket.

2) Jimat Masa

Mungkin kadang-kadang zati tak sempat nak pergi ke stesen bas untuk membeli tiket dan perlu mengorbankan masa kerja semata-mata ingin berebut membeli tiket bas. Tetapi dengan aplikasi CatchThatBus ini memudahkan kerja zati tanpa perlu memikirkan masa yang sesuai untuk keluar pergi ke stesen bas.

3) Cepat dan Mudah
Zati sarankan kepada anda terutamanya para pelajar supaya menggunakan aplikasi ini bagi memudahkan anda. Disamping menjimatkan masa, anda juga boleh melihat tarikh setiap perjalanan, operator bas yang ada dan juga memilih tempat duduk yang selesa untuk setiap perjalanan anda.


Bagi anda yang ingin mebeli tiket secara online, boleh la mendapatkan tiket anda dengan melayari laman web www.catchthatbus.com atau dengan memuat turun aplikasi ini secara percuma telefon pintar anda.




5 komen

mudah sekarang ni zatie kan, zaman kak ana dulu kena pi kaunter beli, berbaris panjang lagi :(

Bleh akk sarankan adik akk yg slalu ada probn tuk bli tiket untuk blk dr kolej ke rmh

Zati.. memang semua destinasi ade ea?

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)
EmoticonEmoticon