Friday, February 19, 2016

Siapa Kata Perempuan Pendek Tiada Kelebihan?

Assalamualaikum. Tetiba dapat idea nak kupas tentang perempuan yang tak cukup ketinggian atau lebih tepat pendek. Upsss. Mohon girl yang kurang tinggi tu jangan kecam zati ok. Zati pun tak cukup tinggi jugak oii. Tak sampai pun 160cm. Nak jadi pramugari pun tak lepas. Huhuhu. Tetapi, jangan lah rasa rendah diri pulak sebab tak cukup tinggi. Banyak keistimewaan jadi perempuan yang tak cukup tinggi ni. Mungkin anda sahaja yang tak menyedari hakikat itu.


Gambar dari FB The Faiz Ibrahim


Kelebihan Perempuan Pendek


1) Nampak Muda
Orang kata perempuan pendek ni nampak comel dan muda. Hehehe.. Berbanggalah yer jadi golongan kecil molek ni. Awet muda. Walaupun zati dah masuk 25 tapi orang akan kata zati macam budak sekolah. Macam umur 16 tahun. Bangga weiii bila orang cakap gitu. Walaupun zati ni anak sulung dari empat orang adik-beradik, tapi ramai yang kata zati ni bukan macam anak sulung. Nampak macam anak bongsu. Bila zati dok bersama adik zati, diorang yang dapat pangkat sulung tu dan zati dapat pangkat adik. Bangga sangat bila orang kata kat zati camtu. 



2) Minta Tolong Orang Ambil Barang Di Tempat Tinggi
Yang ni mungkin kita akan macam sedikit menyusahkan orang lain kan tapi hakikatnya bila kita nak ambil barang yang berada di tempat tinggi dan tangan kita tak mampu nak menggapainya sudah pasti kita akan meminta bantuan orang yang lebih tinggi dari kita. Bila kita dah minta tolong camtu, mereka pun tak boleh komplen macam-macam dah sebab sudah terang lagi bersuluh kita ni memang si gadis pendek. Hehehe..



3) Masih Dapat Duit Raya
Tiap kali raya mungkin kawan-kawan ayah atau mak kita datang rumah dan mereka tak tahu umur kita yang sebenar. Mesti mereka fikir ni masih budak sekolah dan mereka patut bagi kita duit raya. Kalau orang dah bagi kita duit raya tu ambil je la ehh. Anggap je itu semua rezeki dari Allah Taala.. Zati sendiri pun dapat la jugak duit raya tahun lepas. Tahun ni tak tahu lagi la camne. Dapat ke tak duit rayanya. Huhuhu..

4) Senang Menyelit
Bila berada kat tempat yang ramai orang dan terpaksa bersesak-sesak, mesti rasa susah sangat nak jalan kan. Terpaksa tunggu orang kat depan jalan dulu atau tunggu orang bagi laluan kita. Tapi kelebihan si gadis pendek ni memang mudah sebab dia boleh menyelit je dalam celahan orang ramai. Dah tubuh kecil molek kan nak menyelit pun senang. Tak payah tunggu orang bukak laluan besar untuk bagi kita lalu. Ehh, tapi yang bersaiz besar jangan terasa pulak. Bukan nak menyindir pun. hehehe... Ampun bukkk.. 

Pada si gadis yang bersaiz kecil atau tak cukup tinggi ni jangan lah merasa rendah diri. Jadikan kekurangan yang ada sebagai kelebihan yang ada dalam diri anda dan tidak ada pada diri orang lain. Biar orang kata kita ni macam budak kecil tapi jangan bagi orang tengok cara pemikiran kita tidak matang. Kelihatan awet muda ni adalah bonus untuk kita yang cinonet ni. Hehehe..


Gambar karikatur dari Facebook Imaninex

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)
EmoticonEmoticon