Aku Yang Semakin Kurus

5:04:00 PM
Sejak akhir-akhir ni ramai yang cakap aku makin kurus. Lagi-lagi orang yang dah lama tak tengok aku. Aku pun macam pelik jugak laa kenapa aku makin kurus eh? Tak cukup makan kah? Padahal dok rumah je pun. Makan tidur makan tidur je. Bukan buat kerja berat sangat pun. Hahaha. Oleh itu aku pun beranikan untuk timbang berat badan aku dan ternyata memang berat turun berkilo-kilo jugak laaa. ehhh. Bila pulak berat aku pernah naik banyak eh? Hihhi. 2 minggu lepas aku cuba la timbang dan seperti yang aku jangkakan berat badan aku memang banyak tu. Korang nak tahu tak berapa berat badan aku? 37 kg je. 37 hokeyyy. Ringan gila weiii. Hahahaha.. Pendek kata memang bacaan BMI aku tak normal lah. Sepatutnya berat badan yang ideal untuk aku ialah 45 kg camtu. Aduhaii..


Ni adalah sekarang punya. Yang ni tak nampak bulat pulak. 


Aku pun sebenarnya cam rasa jugak yang aku ni makin kurus. Rasa cam tinggal tulang je. Takde isi. Hahahha.. Pipi pun tak tembam macam dulu dah. Kalau zaman belajar dulu pipi aku yang akan nampak bulat sebab kuat makan tapi sekarang pipi pun dah kurus. Hihihi. Aku tak kata yang aku nak gemuk sangat tapi orang kata biarlah sesuai dengan ketinggian gitu. Mungkin keturunan aku memang jenis kecik  kot sebab tu aku pun kecik je. Hehehe. Mak aku pun tubuh badan kecik jugak. Sama jugak la dengan adik pun tapi adik aku pipi tembam. Hahaha.. Jangan marah yerr.

Bila aku belek gambar-gambar lama aku dulu macam rindu jugak zaman pipi gemok. Nampak macam comel jer. Hehehe. Tapi takpe lah. Aku bersyukur dengan apa yang aku ada. Memang tubuh aku jenis yang susah nak naik berat. Kalau nak turun berat memang laju jer. Kadar metabolisme tinggi ni camtu lah. Makan apa pun tak gemuk. Hihihi. Aku pun boleh makan apa yang aku suka tapi kena lah kawal jugak kan takut datang penyakit lain, Hehehe..


Zaman pipi bulat. Adakah salah shawl atau memang pipi aku bulat?


Tetapi kan aku ada sedikit pesanan lah untuk mereka yang lama tak jumpa aku atau belum jumpa aku lagi., Jangan cakap aku kurus walau aku memang kurus dan jangan cakap jugak aku gemuk jika korang tengok aku makin gemuk sebab kata-kata korang tu satu doa. Kalau asyik dok tegur cakap makin kurus la makin gemuk la, lama-lama memang termakbul la kata-kata korang tu. Ada baiknya korang cakap aku makin comel. Kan itu lebih baik. Biar makin comel sampai bila-bila. Hahahahha.. Okbaii..


Artikel Terkait

Previous
Next Post »

7 komen

Write komen
kisah earty
AUTHOR
March 28, 2016 at 5:14 PM delete

meh amek isi kite sikit..hehehe

Reply
avatar
Suriaamanda
AUTHOR
March 28, 2016 at 5:50 PM delete

meh amik lemaka akak sikit...

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
March 29, 2016 at 11:16 AM delete

alolo awat kurus ni sayang..rindu kak ana yerr muah ciked :)

Reply
avatar
March 29, 2016 at 5:51 PM delete

Untunglah dah kurus..hihihu

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
April 6, 2016 at 8:57 AM delete

seronok nyer !!!
aida ni betapa lama nak kurus, masih ....
sakit hati kita ni :(

Reply
avatar

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :) EmoticonEmoticon