Permata Hati Wilayah Membantu Meringankan Beban Golongan Ibu

by - 2:16:00 PM

Hai korang.  Sebagai wanita,  pastinya mempunyai impian untuk mengandung dan melahirkan zuriat sendiri.  Zuriat itu adalah anugerah Allah yang sangat bernilai harganya kepada pasangan suami isteri sebagai penyambung generasi seterusnya. Ada pasangan yang baru kahwin,  terus dikurniakan anak.  Ada juga pasangan yang bertahun kahwin tapi masih belum ada rezeki dikurniakan anak. Nak melahirkan anak pun banyak cabarannya. Jangan korang fikir nak beranak ni senang je. Bila ada anak ni macam-macam yang kita kena fikir terutama sekali untuk menyediakan kelengkapan anak itu nanti. Bagi golongan ibu yang baru pertama kali bergelar ibu, pastinya akan terbit rasa gentar dan cemas. Fikir macam mana nak bersalin nanti, nak beli kelengkapan anak yang lahir dan macam-macam lagi lah. Walaupun aku ni belum kahwin, tapi aku banyak dengar cerita dari kawan-kawan ye. Kiranya belajar dari pengalaman orang lain la juga.



Permata Hati Wilayah Membantu Meringankan Beban Golongan Ibu


Menjadi ibu bukanlah sesuatu yang mudah lagi-lagi bagi mereka yang baru pertama kali nak bergelar ibu. Program Permata Hati Wilayah merupakan iniasiatif Wilayah Persekutuan dengan kerjasama puteri UMNO bertujuan untuk menyantuni dan membantu golongan ibu muda dalam proses menyambut cahaya mata. Melalui program ini, sumbangan akan dihulurkan bagi mengurangkan bebanan ibu yang baru menerima cahaya mata selain memberikan sokongan moral kepada mereka yang baru bergelar ibu.



Beberapa hospital terpilih di sekitar kawasan Kuala Lumpur dan wilayah akan dikunjungi bagi menyampaikan sumbangan berupa barangan bayi serta sekaligus mendekatkan diri pada masyarakat khususnya golongan ibu muda. Dengan wujudnya program sebegini, ia dapat mengeratkan hubungan sesama masyarakat setempat sekaligus memberi keceriaan pada golongan ibu yang baru lepas bersalin. 



Bagi aku program sebegini harus diteruskan untuk membantu pasangan yang bakal menerima cahaya mata bagi mengurangkan beban mereka. Kalau aku diberi peluang, aku pun teringin jugak nak bersalin kat Kuala Lumpur. Mungkin aku juga boleh jadi salah satu calon untuk menerima sumbangan ini. Eh. 

You May Also Like

26 komen

  1. Rezeki baby orang kata. Bagus program ne di buat di seluruh hospital

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah program permata hati ni dapat membantu ibu meringankan beban dan melengkapkan barangan keperluan baby untuk kegunaan mendatang

    ReplyDelete
  3. Alhamdulilah semoga usaha ni srntiasa berterusan... 😊

    ReplyDelete
  4. Kos besarkan cahayamata tak sama mcm dulu. Bagus juga ada program gini, ringankan juga beban skit

    ReplyDelete
  5. Seronok lps bersalin dpt hadiah.. hilang sakit.. hehe

    ReplyDelete
  6. Semoga program seperti ini membantu ramai golongan yang memerlukan ;)

    ReplyDelete
  7. rezeki buat ibu yg baru bersalin :))

    ReplyDelete
  8. Program yg baik utk support ibu dan anak

    ReplyDelete
  9. alhamdulilah yg ni harus diteruskan sbb at least lega sikit sakit beranak bila dpt sumbangan hihi

    ReplyDelete
  10. alhamdulilah sumbangan ini sedikit sbyk mengembirakan psgn yg baru dpt bb

    ReplyDelete
  11. bertuahnya jadi warga WP..Banyak kemudahan dapat.

    ReplyDelete
  12. Mesti si ibu sangat berbesar hati dapat sumbangan ni, meringankan beban pula tu... :)

    ReplyDelete
  13. Usaha murni Kementerian Wilayah Persekutuan perlu diteruskan demi kesejahteraan orang ramai.

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah.. rezeki ibu bersalin dan anak.

    ReplyDelete
  15. Program meringankan beban serba sedikit

    ReplyDelete
  16. bantuan macam ni memang sesuai sangat, happy tau dapat hadiah.

    ReplyDelete
  17. tak tahu pun ada program macam ni..

    ReplyDelete
  18. Seronok kan bila lepas bersalin dapat sumbangan hadiah di hospital. Nampak ceria muka ibu.

    ReplyDelete
  19. seronok ibu ibu yang baru bersalin dapat sedikit bantuan :)

    ReplyDelete
  20. follow sini.. harap sudi follow blog ejulz jugak :)

    ReplyDelete
  21. Bagusnya program nie, sekurang-kurangkan dapat meringankan sikit beban si ibu..

    ReplyDelete

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :)