Permata Hati Wilayah Membantu Meringankan Beban Golongan Ibu

2:16:00 PM
Hai korang.  Sebagai wanita,  pastinya mempunyai impian untuk mengandung dan melahirkan zuriat sendiri.  Zuriat itu adalah anugerah Allah yang sangat bernilai harganya kepada pasangan suami isteri sebagai penyambung generasi seterusnya. Ada pasangan yang baru kahwin,  terus dikurniakan anak.  Ada juga pasangan yang bertahun kahwin tapi masih belum ada rezeki dikurniakan anak. Nak melahirkan anak pun banyak cabarannya. Jangan korang fikir nak beranak ni senang je. Bila ada anak ni macam-macam yang kita kena fikir terutama sekali untuk menyediakan kelengkapan anak itu nanti. Bagi golongan ibu yang baru pertama kali bergelar ibu, pastinya akan terbit rasa gentar dan cemas. Fikir macam mana nak bersalin nanti, nak beli kelengkapan anak yang lahir dan macam-macam lagi lah. Walaupun aku ni belum kahwin, tapi aku banyak dengar cerita dari kawan-kawan ye. Kiranya belajar dari pengalaman orang lain la juga.



Permata Hati Wilayah Membantu Meringankan Beban Golongan Ibu


Menjadi ibu bukanlah sesuatu yang mudah lagi-lagi bagi mereka yang baru pertama kali nak bergelar ibu. Program Permata Hati Wilayah merupakan iniasiatif Wilayah Persekutuan dengan kerjasama puteri UMNO bertujuan untuk menyantuni dan membantu golongan ibu muda dalam proses menyambut cahaya mata. Melalui program ini, sumbangan akan dihulurkan bagi mengurangkan bebanan ibu yang baru menerima cahaya mata selain memberikan sokongan moral kepada mereka yang baru bergelar ibu.



Beberapa hospital terpilih di sekitar kawasan Kuala Lumpur dan wilayah akan dikunjungi bagi menyampaikan sumbangan berupa barangan bayi serta sekaligus mendekatkan diri pada masyarakat khususnya golongan ibu muda. Dengan wujudnya program sebegini, ia dapat mengeratkan hubungan sesama masyarakat setempat sekaligus memberi keceriaan pada golongan ibu yang baru lepas bersalin. 



Bagi aku program sebegini harus diteruskan untuk membantu pasangan yang bakal menerima cahaya mata bagi mengurangkan beban mereka. Kalau aku diberi peluang, aku pun teringin jugak nak bersalin kat Kuala Lumpur. Mungkin aku juga boleh jadi salah satu calon untuk menerima sumbangan ini. Eh. 

Artikel Terkait

Latest
Previous
Next Post »

23 komen

Write komen
Miza Talib
AUTHOR
May 3, 2018 at 3:02 PM delete

Rezeki baby orang kata. Bagus program ne di buat di seluruh hospital

Reply
avatar
Kin Naz
AUTHOR
May 4, 2018 at 1:51 AM delete

Alhamdulillah program permata hati ni dapat membantu ibu meringankan beban dan melengkapkan barangan keperluan baby untuk kegunaan mendatang

Reply
avatar
Iris Myra
AUTHOR
May 4, 2018 at 2:01 AM delete

Alhamdulilah semoga usaha ni srntiasa berterusan... 😊

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
May 4, 2018 at 10:33 AM delete

program ni memang terbaik..

Reply
avatar
Hasrul Hassan
AUTHOR
May 4, 2018 at 1:18 PM delete

Kos besarkan cahayamata tak sama mcm dulu. Bagus juga ada program gini, ringankan juga beban skit

Reply
avatar
Mrs FaRa
AUTHOR
May 4, 2018 at 1:55 PM delete

Seronok lps bersalin dpt hadiah.. hilang sakit.. hehe

Reply
avatar
May 4, 2018 at 5:19 PM delete

Semoga program seperti ini membantu ramai golongan yang memerlukan ;)

Reply
avatar
Mrs Pip
AUTHOR
May 4, 2018 at 9:50 PM delete

rezeki buat ibu yg baru bersalin :))

Reply
avatar
May 5, 2018 at 8:26 AM delete

Program yg baik utk support ibu dan anak

Reply
avatar
el
AUTHOR
May 5, 2018 at 9:37 AM delete

alhamdulilah yg ni harus diteruskan sbb at least lega sikit sakit beranak bila dpt sumbangan hihi

Reply
avatar
el
AUTHOR
May 5, 2018 at 9:48 AM delete

alhamdulilah sumbangan ini sedikit sbyk mengembirakan psgn yg baru dpt bb

Reply
avatar
May 5, 2018 at 11:30 AM delete

bertuahnya jadi warga WP..Banyak kemudahan dapat.

Reply
avatar
Noor Akma
AUTHOR
May 5, 2018 at 1:08 PM delete

Mesti si ibu sangat berbesar hati dapat sumbangan ni, meringankan beban pula tu... :)

Reply
avatar
May 5, 2018 at 5:17 PM delete

Usaha murni Kementerian Wilayah Persekutuan perlu diteruskan demi kesejahteraan orang ramai.

Reply
avatar
May 6, 2018 at 12:09 AM delete

Alhamdulillah.. rezeki ibu bersalin dan anak.

Reply
avatar
Shafyqah Azry
AUTHOR
May 7, 2018 at 10:33 AM delete

bagusnya program macam ni

Reply
avatar
May 7, 2018 at 5:38 PM delete

Program meringankan beban serba sedikit

Reply
avatar
khaty aiman
AUTHOR
May 8, 2018 at 10:50 AM delete

bantuan macam ni memang sesuai sangat, happy tau dapat hadiah.

Reply
avatar
May 8, 2018 at 2:10 PM delete

tak tahu pun ada program macam ni..

Reply
avatar
Cik Puan Ena
AUTHOR
May 9, 2018 at 12:58 PM delete

Seronok kan bila lepas bersalin dapat sumbangan hadiah di hospital. Nampak ceria muka ibu.

Reply
avatar
May 10, 2018 at 12:06 AM delete

seronok ibu ibu yang baru bersalin dapat sedikit bantuan :)

Reply
avatar
May 10, 2018 at 11:37 AM delete

seronok jadi orang KL kan

Reply
avatar

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :) EmoticonEmoticon