Petua Kulit Putih Cantik dan Berseri

Izzati Suhaide 10:55:00 AM
Hai korang. Setiap wanita ingin memiliki kulit putih, cantik dan berseri. Sampaikan sanggup berhabis duit semata-mata untuk menjaga kecantikan. Ada juga yang makan berbagai jenis supplement kecantikan kerana ingin memiliki kulit putih. Siapa yang tak nak cantik kan? Aku pun nak cantik. Punya kulit putih dan berseri. Tapi macam mana nak dapat kulit putih ni? Haa, aku ada beberapa petua kulit putih cantik dan berseri.


Petua Kulit Putih Cantik dan Berseri


Ada beberapa petua yang di amalkan untuk memiliki kulit yang putih cantik dan berseri. Antaranya ialah ; 

1) Air Masak
Nak kulit cantik, kena lah rajin minum air masak atau air putih. Ia membantu untuk mengelakkan kulit kita menjadi kering dan dehidrasi. Selain itu juga, air masak juga membantu menyingkirkan toksin dalam badan. Bila banyak toksin dalam badan, sebab itulah jerawat akan mula menghuni kat muka kita. Jadi, korang kena banyakkan minum air masak. 

2) Lidah Buaya
Pasti ramai yang tahu, lidah buaya juga boleh membantu merawat masalah kulit kita kerana ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti natrium palmat, sorbitol, gliserin dan sodium karbonat. Korang hanya perlu sapu pada kulit muka korang untuk dijadikan sebagai musker sudah cukup membantu menjadikan kulit korang cantik dan berseri. 

3) Serum Vitamin C
Serum Vitamin C merupakan salah satu produk keluaran Estetika Medispa. Serum Vitamin C mengandungi bahan yang selamat digunakan utk semua jenis kulit dan mendapat kelulusan KKM



Serum ini kaya dengan kandungan Vitamin C, Vitamin E, Hyaluronic Acid dan Aloe Vera yang sememangnya antara bahan-bahan penjagaan kulit yang terbaik disarankan oleh pakar estetik di seluruh dunia. 

Vitamin C - Sodium Ascorbyl Phosphate iaitu bentuk Vitamin C yang paling stabil dan mempunyai sumber antioksidan yang sangat tinggi untuk melindungi kulit daripada kerosakan kulit muka serta dapat merangsang kembali kolagen di dalam lapisan kulit muka. 

Vitamin E - Alpha Tocopheryl Acetate iaitu bentuk  Vitamin E yang lebih stabil untuk menahan tekanan alam sekitar seperti haba, udara dan cahaya. Selain itu, ia mempunyai sumber antioksidan yang tinggi utk anti penuaan. 


Hyaluronic Acid - antara bahan penjagaan kulit yang terbaik dan menakjubkan untuk mengunci kelembapan kulit muka sekaligus menentang kedutan dan garisan halus. 



Aloe Vera - anti inflamasi yang sangat berguna untuk menyembuhkan luka luar. Selain itu, ia dapat memberi kelembapan kulit bagi mengatasi masalah kulit kering dan berminyak.




Kelebihan-kelebihan SERUM VITAMIN C 


- Menghilangkan jeragat

- Menghilangkan jerawat 

- Anti Penuaan

- Anti Radang @ Jerawat 

- Mengecilkan liang pori 

- Merawat & mengatasi kulit kusam

- Merawat parut & bintik hitam
- Menjadikan tona kulit lebih sekata 
- Melembapkan kulit 



KENAPA KITA PERLU PAKAI SERUM VITAMIN C?


Serum vitamin C bertindak untuk melindungi kulit daripada sinar UV dan pencemaran cahaya dan udara. Serum vitamin C adalah sebahagian kecil daripada perawatan kulit yang sering dilupakan orang. Jika tidak dirawat, tentunya kulit akan mengalami lagi banyak masalah jika dibiarkan maka akan lebih sulit lagi untuk memperbaikinya. 


Untuk itu, serum vitamin C dianggap sebagai SATU KEPERLUAN ASAS bagi penjagaan kulit pada masa kini.

Korang boleh dapatkan Serum Vitamin C di semua cawangan Estetika Medispa atau boleh rujuk butiran di bawah :

Alamat : Estetika Medispa Shah Alam

F32-GF, Vista Walk@Vista Alam, Jalan Ikhtisas 14/1, Presint 4.5, Seksyen 14, 40000 Shah Alam, Selangor

No Telefon : 017-209 0566
Facebook : ESTETIKA MEDISPA
Instagram : ESTETIKA MEDISPA

Jadi macam mana? Tak susah pun nak memiliki kulit cantik ni. Yang penting ada usaha dan rajin untuk jaga kulit muka kita. Orang kata kena lah bersusah dahulu baru dapat hasil nya nanti. 

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

2 komen

Write komen
Umi Nazrah
AUTHOR
August 13, 2019 at 3:53 PM delete

alhamdulillah vitamin c memang pilihan sepanjang masa ^_^

Reply
avatar

Hai.. Terima kasih sudi baca entry saya. Sudi-sudikanlah juga untuk komen yerr. Komen yang baik-baik dan murni-murni je tau.. Semoga Allah merahmati anda. Amiiin.. Terima Kasih.. :) EmoticonEmoticon